مسکن و ساختمان

در سیمنار تخصصی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختما نها مطرح شد:

ابراز نگرانی درباره واردات مصالح ساختمانی غیراستاندارد

مهمترین وظیفه مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تدوین استانداردهای لازم برای مصالح ساختمانی مورد استفاده در کشور است ،اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی مصالح غیر استاندارد و نامرغوب وارد چرخه ساخت وساز شده اند که به هیچ عنوان مورد تایید مرکز نیستند .

به گزارش خبرنگارصما، سهراب ویسه در سمینار تخصصی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها با بیان مطلب فوق اظهار کرد : در حال حاضر استانداردهای بسیاری برای مصالح مختلف ساختمانی از جمله عایق های حرارتی توسط مرکز تحقیقات تدوین و ارائه شده است .

وی ادامه داد: برای عایق های حرارتی ساختمان ; تا کنون حدود ۱۵۰ استاندارد تدوین شده است که می توان گفت با استانداردهای روز اروپا هماهنگ است و هم اکنون ;نیز با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات می توان از این موضوع که آیا شرکت های فعال سازنده مصالح ساختمانی ; در کشور دارای گواهینامه و تاییدیه ;مرکز هستند یا خیر کسب اطلاع کرد .

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد : متاسفانه هم اکنون مصالح ساختمانی غیر استاندارد و ناموغوب که مواد به کار رفته در آنها مورد تردید است وارد عرصه ساخت و ساز شده که این موضوع بسیار نگران کننده است .

وی تصریح کرد: این مصالح اغلب از کشورهای دیگر وارد می شوند وگواهینامه و تاییده های لازم مرکز را نیز ندارند. حتی در بسیاری موارد دیده شده است که شرکت های دارای گواهینامه فنی مرکز پس از مدتی به دلیل مسائل اقتصادی از کیفیت محصولات خود می کاهند

ویسه درپایان تاکید کرد: بدین ترتیب به نظر می رسد باید برای ; ممانعت از نزول کیفیت مصالح راهکاری جدی در نظر گرفته شود. چرا که در غیر این صورت قطعا اجرای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان که بر بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها تاکید دارد با چالشی ;اساسی مواجه خواهد شد و رسیدن به ساختمان های استاندارد غیر ممکن خواهد شد .

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا