شهرمسکن و ساختمانمعمارینظام مهندسی

ورود دستگاه قضایی برای کاهش هزینه های ساخت در استان گلستان

مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان با قدردانی از تلاش های دادگستری برای رونق اقتصادی استان گفت: طولانی شدن فرایندهای صدور پروانه ساخت، محدودیت پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی در حوزه مسکن و اعتماد نکردن به پیمانکاران بومی از جمله مشکلات حوزه مسکن در استان گرگان است و امیدواریم با حمایت های دستگاه قضا، این مشکلات رفع شود.

به گزارش صما در دیدار دوشنبه ۲۷ فروردین، اعضای هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان با رئیس کل دادگستری استان، راهکارهای قانونی کاهش هزینه تمام شده ساخت مسکن بررسی شد .

اعضای این انجمن مشکلات، موانع و عواملی که زمان و هزینه ساخت مسکن در استان به ویژه شهر گرگان را افزایش می دهد، طرح و خواستار ورود دستگاه قضایی استان برای رفع این موانع شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از مواردی که امسال در ستاد اقتصاد مقاومتی با موضوع شعار سال دنبال خواهیم کرد جهش تولید در بخش مسکن است و به زودی نشستی با همین محور با حضور مسئولان در حوزه مسکن، نظام مهندسی و راه و شهرسازی برگزار می شود و الزامات قانونی را پیگیری می کنیم.

حیدر آسیابی در ادامه سخنان خود درباره زمانبَر بودن رسیدگی به دعاوی حقوقی در حوزه مسکن هم گفت: برای کاهش زمان رسیدگی ها و جلوگیری از قضایی شدن دعاوی این حوزه ، تاکید ما بر فراگیر شدن استفاده از داور در قراردادهای حوزه ساخت و ساز مسکن است تا افراد در صورت بروز مشکل، اختلافات خود را با داوری، حل و فصل کنند .

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا