مسکن و ساختمان

کمبودهای اقتصادی بودجه برای کشور چالش آفرین است

محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای اداری استان با اشاره به کمبودهای اقتصادی بودجه سال آینده دولت، اظهار کرد: بعضی مسائل اقتصادی در بودجه دولت دیده نشده که می‌تواند برای اقتصاد کشور چالش آفرین باشد.

تسنیم: وی افزود: هرچند که امسال دولت، لایحه بودجه را به موقع به مجلس ارائه داد اما این بودجه دارای نواقص و کمبودهایی است که اقتصاد کشور را دچار چالش می‌کند و کمبودهای زیادی در بخش اقتصاد در بودجه وجود دارد.

پروژه‌های عمرانی نیمه تمام چالش بزرگ دولت است

پورابراهمیمی، به ۴۰۰ میلیارد دلار بودجه‌های عمرانی کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه بحث پروژه‌های عمرانی دولت نیز در بودجه دیده نشده که بعضی از آنها بین ۵ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که باید تعیین تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: تناسبی بین بودجه‌های عمرانی کلید خورده و اعتبار اختصاص یافته در بودجه سال ۹۳ وجود ندارد و ما برای حل این مشکل بحث غربالگری در استان‌ها را مطرح کردیم.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، به طرح بزرگ فولاد کشور اشاره کرد و گفت: طرح فولاد استان کرمان جزء هشت طرح بزرگ فولاد کشور است که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت داشته و باید برای تکمیل پروژه‌های عمرانی دولت اعتبار لازم اختصاص یابد.

پورابراهیمی افزود: پروژه‌های عمرانی نیمه تمام چالش بزرگ دولت است که به اقتصاد ضربه می‌زند و برای این تکمیل این پروژه‌ها اعتباری در بودجه دولت در نظر گرفته نشده که باید جداگانه مورد توجه قرار گیرند.

طرح هدفمند کردن یارانه در بودجه دیده نشده است

وی با اشاره ; به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: این طرح نیز در بودجه دولت دیده نشده که اگر تا پایان سال ارائه شود تمام طرح‌های کارشناسی را دچار چالش می‌کند و اگر سال آینده به مجلس ارائه شود شاخص‌های اقتصادی را به چالش می‌کشد.

نقش بدهی‌های دولت در اقتصاد کشور

وی تک نرخی شدن نرخ ارز را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی اقتصاد کشور دانست و اظهارکرد: بحث بدهی‌های دولت نیز یکی دیگر از مشکلات و چالش‌های پیش روی اقتصاد کشور است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بودجه سال آینده بدهی‎های خارجی، بدهی‎های بانک مرکزی و بدهی‎های پیمانکاران از دستگاه‎های دولتی دیده نشده که برای اقتصاد کشور مشکل آفرین است.

وی افزود: واگذاری سهام عدالت می‌تواند در کسری بودجه دولت کمک کند و اگر این سهام که امروز به صورت شبه دولتی در آمده در دولت آزاد شود می‌تواند در رویکرد جدید راه‌گشا باشد.

پورابراهیمی گفت: فرآیند گرفتن بودجه دستگاه‌های اداری از دولت تغییر کرده و دستگاه‌های دولتی در استان باید با استفاده از ظرفیت‌های خود خلق ثروت کنند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره بر استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: استفاده از نخبگان و متخصصین سبب رونق بخش اقتصادی و پیشرفت استان می‌شود.

;

;

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا