مسکن و ساختمان

ارائه مصادیق ارزش افزوده در پروژه مسکونی فردوسی

در دومین اجلاس سازندگان و طراحان مشهد پنل ارائه مصادیق ارزش افزوده در پروژه مسکونی فردوسی از دفتر دیگر  و دفتر تحقیق و پژوهش دانشگاه فردوسی با  سرمایه گذاری مسکن شمال شرق با حضور هما اسدی، حامد کامل نیا و بیدآبادی برگزار شد.

بیدآبادی سرمایه گذار پروژه گفت: در هر شرایطی باید کار خوب انجام داد با شناخت از دکتر تغابنی و کامل نیا این پروژه را به آنان سپردیم. طراحی فاز دو با دکتر کامل نیا بود.

اسدی درباره این پروژه گفت:   پروژه  مسکونی فرودسی در مجاورت میدان فردوسی این طرح قرار دارد و مساحت آن ۵ هکتار بود. هدف از طراحی مجتمع مسکونی ـ تجاری فردوسی، پاسخ‌گویی به نیاز مخاطبان این پروژه است. ایجاد محیط کالبدی باکیفیت  مهم‌ترین عامل در ایجاد کیفیت محیط کالبدی، توجه به اصل ایجاد حس تعلق و مالکیت در ساکنان واحدهای مسکونی است. چالش ما تراکم بود. شهر با سطح اشتغال ۶۰ درصد شهر را به خانه هایی با فضای سبز کمی سوق داده است. سعی کردیم خط اسمان متنوع تری را در بخش جنوبی طراحی کردیم که کم تراکم تر هستند. از طرف دیگر به  سعی کردیم با محوطه سازی استفاده از انرژی های پاک و استفاده مجدد از آب خاکستری مشکلات زیست محیطی را حل کنیم و ماشین ها را به زیر پروژه منتقل کنیم تا دسترسی به فضای پیاده روی و فضای سبز بیشتری فراهم شود.

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا