مسکن و ساختمان

مدیر کل اداره راه وشهرسازی تهران درگفت وگو با صما:

طرح های مغفول مانده مالیاتی مسکن احیاء شود

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران بااشاره به اینکه لازم است به منظورمبارزه با محتکران مسکن، سازوکارهای مالیاتی اتخاذ شود اظهارداشت: طرح های نظیراخذ مالیات ازمعاملات مکررمسکن، مالیات ازخانه های خالی و… ازجمله راهبردهای کارسازبرای مبارزه با سوداگری درحوزه مسکن است.

به گزارش خبرنگارما فریبرزواحدی درحاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه بزرگ راه وشهرسازی ودرجریان بازدید ازغرفه مجتمع اطلاع رسانی صنعت ساختمان وراه کشور درگفت وگو با صما عنوان کرد: مسکن کالایی اجتماعی است این درحالی است که درکشور ما تبدیل به کالایی سرمایه ای شده است وتنها راهکاری که باعث خروج این کالا به کالایی مصرفی میشود ایجاد تعادل بین عرضه وتقاضا است.

وی همچنین مبارزه با سوداگری ،سفته بازی ونیزاحتکارمسکن را ازجمله راهکارهای موثر برای تعادل بخشی بین عرضه وتقاضای مسکن توصیف کرد وگفت: برای جلوگیری ازرفتارهای سوداگری دربازار مسکن لازم است که سازوکارهای مالیاتی طراحی شود.

صما

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران درعین حال ادامه داد: البته برای اثربخشی مکانیزم های مذکور لازم است که حتما این طرح ها جنبه قانونی پیدا کنند تا ضمانت اجرایی پیدا کنند.

واحدی ادامه داد: اگرچه زیرساخت های اقتصادی کشور ما برای اخذ مالیات ازسوداگران مسکن فراهم نیست اما به هرروی چنانچه بسترهای لازم فراهم شود می توان امیداور شد که با این مکانیزم مانع ازرفتارهای سوداگرایانه دربخش مسکن شویم.

;

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا