مسکن و ساختمان

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس:

نظام رتبه‌بندی مشاوران املاک اجرایی می‌شود

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: طرحی در کمیسیون عمران برای ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن آماده شده است، بحث نظام رتبه بندی مشاوران املاک نیز در این طرح دیده شده است. از طرف دیگر موجرهایی که قراردادهای اجاره بلند مدت ببندند مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.

 افرادی که در حوزه مسکن فعال هستند چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی ساماندهی خواهند شد. این ساماندهی به معنای محدود کردن و مسدود کردن نیست. هر کسی در این حوزه سایتی راه انداخته و یا در بستر پلتفرمی فعالیت می کند باید از وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت به عنوان متولی مجوز بگیرد.

 بحث نظام رتبه بندی مشاوران املاک نیز در این طرح دیده شده است. در این صنف افراد شریفی در حال فعالیت هستند اما  برخی افراد سودجو نیز مانند همه صنوف دیگر وجود دارد. نظام رتبه بندی پیش بینی شده است. به دنبال نظارت بهتری در این حوزه هستیم. از طرف دیگر به جای اینکه از مکانیزم تنبیهی استفاده کنیم به سراغ نظام تشویقی رفته‌ایم.

 موجرهایی که قراردادهای بلندمدت می بندند از معافیت های مالیاتی برخوردار خواهند شد. از طرف دیگر مالیات بر زمین‌های بایری که برای سوداگری نگه داشته شده اند، پیش بینی شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا