مسکن و ساختمان

مسعود عامری، سازنده:

در منطقه ۱۳ قیمت مسکن ۲۵ درصد افزایش می‌یابد

مسعود عامری از سازندگان منطقه ۱۳ به صما گفت: در حال حاضر در بازار کسی فروشنده نیست؛ اما قیمت ها همچنان رو به افزایش است و بین ۲۰ تا ۲۵ درصد در منطقه ۱۳ با افزایش قیمت مسکن مواجه خواهیم شد. سال گذشته زمین متری ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان بود و امسال ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون شده است.

وی افزود: در حال حاضر سازنده ها زیربار فروش واحدهای تمام شده نمی روند؛ زیرا وضعیت بازار مشخص نیست. اگر من نیز پروژه های سال قبل را نفروخته بودم بیشتر سود کرده بودم.

این سازنده گفت: متاسفانه در همه بخش های مدیریت شهری با درخواست وجه مازاد مواجه می شوید. در بخش نظام مهندسی بحث نظارت بسیار سلیقه ای است. من مهندسی عمران خوانده‌ام اما برخی از ناظران اصلا سرپروژه حاضر نمی شوند و مثلا می گویند شما مهندسی لزومی ندارد که سرکشی کنیم. قبلا که ناظر انتخابی بود مزایایی داشت و هرچند انتصابی شدن هم می تواند مزایایی داشته باشد؛ اما در کل دست ناظر برای اعمال سلیقه باز است و می توانند هر احجافی را در حق سازنده مرتکب شوند. ناظری بوده است که اصلا نظارت نکرده است و فقط پول نظارت را گرفته است.

این سازنده ادامه داد: برای فروش بهتر پروژه ها سعی کرده ام به نسبت رقبا در منطقه، روی کیفیت مصالح به کار رفته در ساختمان تمرکز کنم تا بتوانم بهتر مشتری جلب کنم. بنابراین مشتریان قبلی ام برای سرمایه گذاری در بخش ملک یا بزرگ تر کردن آپارتمان خود مجددا به من رجوع کرده اند.

سعود عامری از سازندگان منطقه ۱۳ در گفتگو با صما گفت: در حال حاضر فروشنده نیست اما قیمت ها همچنان رو به افزایش است و بین ۲۰ تا ۲۵ درصد در منطقه ۱۳ با افزایش قیمت مسکن مواجه خواهیم شد. سال گذشته زمین متری ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان بود امسال ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون است.

وی افزود: در حال حاضر سازنده ها زیربار فروش واحدهای تمام شده نمی روند؛ زیرا وضعیت بازار مشخص نیست. اگر پروژه های سال قبل را نفروخته بودم بیشتر سود کرده بودم.

این سازنده گفت: متاسفانه در همه بخش های مدیریت شهری با درخواست وجه مازاد مواجه می شوید. در بخش نظام مهندسی بحث نظارت بسیار سلیقه ای است. من مهندسی عمران خوانده‌ام اما برخی از ناظران اصلا سرپروژه حاضر نمی شوند و مثلا می گویند شما مهندسی لزومی ندارد که سرکشی کنیم. قبلا که ناظر انتخابی بود مزایایی داشت و هرچند انتصابی شدن هم می تواند مزایایی داشته باشد اما در کل دست ناظر برای اعمال سلیقه باز است و می توانند هر احجافی را در حق سازنده مرتکب شوند.ناظری بوده است که اصلا نظارت نکرده است و فقط پول نظارت را گرفته است.

این سازنده ادامه داد: برای فروش بهتر پروژه ها سعی کرده ام به نسبت رقبا در منطقه، روی کیفیت مصالح به کار رفته در ساختمان تمرکز کنم تا بتوانم بهتر مشتری جلب کنم. بنابراین  مشتریان قبلی ام برای سرمایه گذاری ملک یا بزرگ تر کردن آپارتمان خود مجددا به من رجوع کرده اند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا