مسکن و ساختمان

مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

امکان صدور سند رسمی برای املاک بلاتکلیف

مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از امکان صدور سند رسمی برای املاک با اسناد عادی خبر داد.

به گزارش صما و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالحمید مرادی مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص روال سند دار شدن واحدهای مسکونی فاقد سند در مناطق شهری گفت: بسیاری از املاک دارای بنا که در تصرف اشخاص است از طریق هیأت مستقر در اداره ثبت به نام هیأت قانون تعیین تکلیف مورد رسیدگی قرار می گیرد و نسبت به صدور سند برای آنها اقدام می شود.

مدیرکل امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: بر اساس ماده ۲ قانون تعیین تکلیف، صدور سند برای اراضی دولتی و ملی که سال ها در تصرف اشخاص بوده امکان نداشت و این افراد بلاتکلیف بودند که با پیگیری های انجام شده و استفاده از ظرفیت بند ک تبصره ۱۱ ماده واحد قانون بودجه مصوب ۱۴۰۱ این مشکل برای مردم حل شد.

مرادی تصریح کرد: طبق بند ک تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه مصوب ۱۴۰۱ افرادی که قبل از سال ۱۳۹۴ املاک دولتی و ملی دارای بنا را در تصرف داشتند می توانند با مراجه به سازمان ملی زمین و مسکن، نسبت به درخواست انتقال مالکیت اقدام کنند و متعاقباً اداره ثبت برای آنها سند مالکیت صادر می کند.

به گفته وی، در حال حاضر املاکی که برای سایر دستگاه ها از جمله بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آستان های مقدس و اوقافی یا املاک شهرداری هستند بلاتکلیف هستند که باید برای آن املاک نیز چاره اندیشی شود.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا