مسکن و ساختمان

منوچهر فراهانی، سازنده:

شهرداری فقط کارشکنی می‌کند

منوچهر فراهانی، سازنده در گفتگو با صما بیان کرد:شهرداری با کارشکنی باعث شده برخی سازنده ها مهاجرت کنند.شهرداری سرمایه‌دارها و کار آفرین ها را آنقدر اذیت می کنند که سرمایه هایشان را از ایران خارج می کنند. شهرداری به درد و دل سازندگان گوش نمی دهد. خیلی از دوستان من که سازنده بوده اند از ایران رفته اند و در کشورهای استرالیا و کانادا مشغول ساختمان سازی شده اند. پروسه گرفتن جواز در ایران طولانی است و مدام هم شاهد کارشکنی شهرداری ونهادهای دیگر هستیم.

این سازنده منطقه یک درباره نظارت نظام مهندسی گفت: نظارت نظام مهندسی فرمالیته است. ساختمان نظام مهندسی اصلا استاندارد نیست یک آسانسور استاندارد ندارد آن وقت چگونه می خواهد در کار دیگران نظارت کند. از طرف دیگر وجه مازاد علنی و عادی شده است این در حالی است که با اینکه وجه مازاد می گیرند برای امضا کردن برگ سبز هم تعجیل نمی کنند و روند کار طولانی تر می شود. اگر هم شکایت کنید به جایی نمی رسد. بسیاری از مهندسان نظام مهندسی نه تخصص دارند نه تجربه صرفا از دانشگاه های آزاد مدرک گرفته اند.

وی افزود: دربخش انشعابات اداره گاز تقریبا بدون دردسر است ، اداره برق کمی از قبل بهتر شده؛اما سازمان آب اول ۵۰ میلیون از شما می گیرند  در حالی که به جای این کار می توانند به سازنده ها تانکر آب بدهند که آب شرب صرف ساختمان سازی نشود و پولش را هم بگیرند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا