مسکن و ساختمان

مهدی قنبری، سازنده:

بزرگترین چالش سازندگان ناهماهنگی در شهرداری است

مهدی قنبری، سازنده ضمن ابراز خوشحالی از آغاز به کار کمپین شهر وسازنده به محورهای این کمپین اشاره کرد و گفت:یکی از چالش های ما بحث مجوزها و  صدور پروانه ساخت است. موانع بیشماری سر راه سازنده ها وجود دارد که مهم ترین آن دوندگی های بسیار برای گرفتن جواز است. الان نزدیک یک سال است که دوندگی زیادی برای گرفتن یک جواز کرده ام و دلیل این وضعیت نیز ناهماهنگی های بسیار در بدنه شهرداری و قوانین دست و پا گیر است.

مثلا در مورد نما تقریبا در همه پروژه ها با  کمیسیون نما همیشه مشکل داریم. کمیته اجازه حضور به سازنده را نمی دهد و در انتها نیز طرحی که تصویب می شود مورد قبول سازندگان نیست.

این سازنده ادامه داد:  مشکل بعدی سازمان نظام مهندسی است. نظام مهندسی می خواهد درباره ساختمان تصمیم بگیرد چرا از نماینده سازنده ها نمی خواهد که در این نشست شرکت کنند و نظر ما را نیز اخذ کنند شما باید از سازندگان هم بخواهید بیایند تا نظرات و پیشنهاداتشان شنیده شود.

یکی از مسائل پروژه های بلاتکلیف است الان نیز مدتهاست که کمیسیون مناطق بسته اند  و مستقیم اگر خلافی مرتکب شده باشیم کمیسیون ماده ۱۰۰ می رود  در حالی که ارتباطی بین کمیسیون و سازندگات وجود ندارد. درحالی که کمیته حل اختلاف باید در مناطق باشد و سازنده در این کمیته حق دفاع داشته باشد نه اینکه پرونده مستقیم به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شود و سازنده و رای دهنده با هم روبرو نشوند.

وجه مازاد بر مقررات هم از دیگر مسائل ماست که یکی از محورهای کمپین شهر و سازنده نیز است و سازندگان تنها خواسته شان این است که  همه چیز طبق قانون باشد نه خارج از آن.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا