شهرمسکن و ساختمان

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران:

انشعاب ساختمان‌های ناایمن تهران قطع می‌شود

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: در صورت عدم اقدام صاحبان ساختمان‌های ناایمن به ایمن‌سازی، انشعاب این ساختمان‌ها قطع می‌شود.

به گزارش صما و به نقل از  ایلنا، مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی ایمن سازی در مناطق ۲۲ گانه، اظهار کرد: بر اساس گزارشات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آخرین وضعیت ساختمان های ناایمن و همچنین ارائه گزارش پیشرفت ایمن سازی، پویایی بیشتری را در رسیدگی به وضعیت ساختمان های ناایمن شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه پیش از این موضوع ایمن سازی در اولویت مناطق ۲۲ گانه نبوده است، یادآور شد: برخی مدیران اذعان می کنند که برای اولین بار در جایگاه پاسخگویی در خصوص ساختمان های ناایمن قرار گرفته اند و همین حضور و پاسخگویی باعث شده سرعت کار افزایش یابد.

بابایی همچنین تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که در برنامه چهار ساله چهارم توسعه شهرداری تهران، برای ایمن سازی ساختمان های ناایمن عدد و رقم معین کردیم؛ به طوریکه بر اساس آمار احصا شده این ساختمان‌ها باید تعداد مشخصی از آنها ایمن سازی شوند. به عبارتی میزان پیشرفت را درصد قرار نداده ایم که پاسخگویی غیر شفاف باشد. امیدواریم پیرو این سیاست گذاری، اقدامات به طور جدی پیگیری شود و شاهد تحول در ایمن سازی باشیم.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه اخطار دادستانی به ساختمان های ناایمن در ایمن سازی مؤثر بوده است، بیان کرد: روال به این شکل است که ابتدا خودمان به مالکان این ساختمان ها اخطار می دهیم و سپس از طریق قوه قضاییه ابلاغ می شود. در خصوص ساختمان هایی که مالکان آنها نسبت به ایمن سازی اقدام نکرده اند، درخواست کرده ایم که قطع انشعاب صورت بگیرد.

وی با اعلام اینکه تا کنون موارد متعددی مشمول قطع انشعاب شدند، خاطرنشان کرد:  نمونه مشهود این اقدام، ساختمانی در منطقه ۱۱ بوده که اخیراً قطع انشعاب آن انجام شده است.

بابایی گفت: نکته مهم این است که باید آموزش مدیران در نحوه مواجهه با ساختمان های ناایمن در اولویت باشد و سازمان آتش نشانی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران این آموزش را در اولویت قرار دهند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا