دانشنامه ساخت و ساز

تحول صنعت ساختمان با ساندویچ پانل

دهه ها قبل تر ساختمان سازی برابر بود با آجرهای خشتی سنگین و دیوارهای پهنی که بالارفتنش ماه ‌ها زمان می برد. کم کم دیوارهای پیش ساخته به بازار آمد که هم سرعت تکمیل ساختمان ها را بالا برد و هم دست مالکان را برای تغییر و تحول در ساختمان های ساخته شده باز کرد.

مثل هر فناوری دیگری، دیوارهای پیش ساخته هم سیر تکاملی خود را آغاز کردند؛ پیشرفتی که هم به سود مصرف انرژی در ساختمان شد و هم به نفع سازندگان آن. یکی از این فناوری ها ساندویچ پانل است. در ادامه بیشتر به تحول صنعت ساختمان با ساندویچ پانل خواهیم پرداخت.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پنل سازه‌ای پیش ساخته و متشکل از چند لایه است؛ پس چندان هم بی ربط نیست اگر آن را به ساندویچ تشبیه کنند! زیرا همانند ساندویچی است که دو طرف ملات آن را نان پوشانده‌است؛ ملات این ساندویچ عایقش نرم و انعطاف‌پذیر ساخته شده از پلی اورتان، XPS، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه است. دو طرف این عایق را ورق فولادی می پوشاند؛ بنابراین هر لایه خاصیت فیزیکی و مکانیکی منحصر به فرد خود را دارد.

فوم پلی یورتان و کاربرد آن

فومهای سخت پلی یورتان درحال حاضر یکی از بهترین مواد شناخته شده با توانایی کاربردی در کارهای حرارتی درعرصه های مختلف صنعتی و ساختمانی و … میباشد که نمونه هایی از این قبیل را میتوان در ، سردخانه ها، عایق نمودن تانکها و مخازن، لوله های انتقای مایعات برشمرد.

چند نوع ساندویچ پانل داریم؟

ساندویچ پانل ‌ها در دو مدل دیواری و سقفی تولید می شوند. این سازه های پیش ساخته از لحاظ متریال تولیدی و رنگ بندی نیز قابل دسته بندی هستند.

پانل دیواری: نوع دیواری پنل ساندویچی برای پوشش دیواره فضاهای صنعتی، سردخانه‌ها، کانکس‌ ها، ساختمان‌ های پیش ساخته و… استفاده می شود. همچنین این پانل بسیار سبک وزن هستند که همین امر موجب سهولت حمل و نقل آن است.

پانل های دیواری در قالب های ساده، مینیاتوری و صاف تولید می شوند و همچون دیگر پنل ها از دولایه ساخته شده که در وسط آن عایق قوی از جنس پلی اورتان به کار رفته که بهترین نوع فوم مصرفی از لحاظ عایق و استحکام است.

پانل سقفی: این نوع ساندویچ پانل از دو لایه ورق تشکیل شده است که مابین آنها فوم تزریق می شود؛ این پنل ساندویچی جهت پوشش سقف بکار می رود.

در ساندویچ پانل سقفی فوم پلی اورتان استفاده می شود. این پنل با در نظر گرفتن مقاومت فشاری و خمشی بیشتر و آب بندی و درزبندی بهتر تولید می گردد.

ساندویچ پانل آلومینیومی

ساندویچ پانل آلومینیم یک سازه پیش ساخته است که در بسیاری صنایع مانند ساختمان سازی، خودروسازی، کشتی سازی و… استفاده می شود.

این نوع پانل ها به واسطه آلیاژهای آلومینیومی، خواص منحصر به فردی مانند نسبت استحکام بالا، قابلیت جوشکاری خوب، شکل‌پذیری عالی و مقاومت نسبت به خوردگی را دار هستند.

ساندویچ پانل دکوراتیو و رنگی

شاید تصور کنید که ساندویچ پانل ها خشک و بی روح هستند اما در حقیقت چنین نیست. این نوع پانل ها در  طرح و رنگ های مختلف تولید می شوند که به مدل های دکوراتیو مشهور هستند.

امروزه استفاده از ساندویچ پانل دکوراتیو به علت قابلیت زیبا سازی فضا در محیط داخلی و خارجی ساختمان رو به افزایش است.  

ساندویچ پانل دکوراتیو علاوه بر داشتن طرح و رنگ های متنوع و زیبایی های منحصر به فرد، در نقش عایقی بسیار مناسب در برابر سرما، گرما و صوت نیز ظاهر می شود.

علاوه بر ساندویچ پانل دکوراتیو، نوع رنگی نیز بسیار برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان مورد توجه قرار می گیرد. ساندویچ پانل های رنگی با توجه به سلیقه گوناگون مشتریان طراحی می شود. این ورقه ها رنگبندی متنوعی دارد. به کارگیری ساندویچ پانل رنگی سبب جذابیت و زیبایی دو چندان ساختمان می شود.

ساندویچ پانل‌ها کاربردهای گوناگونی دیگری هم در صنایع مختلف دارند؛ ازجمله مواردی که ساندویچ پانل در ساخت آن بسیار کاربرد دارد می توان به کانکس های معمولی و یخچال دار، کانتینر،، سازه و خانه های پیش ساخته، کمپ‌ های اسکان موقت، سوله، انبار و بارانداز، مجتمع‌های ورزشی،  سردخانه‌های صنعتی و نیمه صنعتی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

قطعات جانبی نصب

قطعات نصبی ساندویچ پانل شامل فلاشینگ ، کرو ، خط الراس ، خط القعر و آبرو میباشد که هر کدام در قسمتی از نصب  و اجرای ساندویچ پانل کاربرد دارد.

کبیر پانل برترین تولید کننده و صادرکننده ساندویچ پانل در کشور

کبیر پانل واحد تولیدی برتر انواع ساندویچ پانل های دیواری، سقفی و سردخانه‌ای در کشور است.

این کارخانه به دلیل کیفیت ممتاز تولیدات خود توانسته است نائل به کسب جوایز و تقدیرنامه های متعدد از سوی دستگاه‌های نظارتی شود.

امکان تولید ساندویچ پانل ها در طرح ها و رنگ های درخواستی و متناسب با بودجه و شرایط سازه شما وجود دارد.

کبیرپانل بزرگترین تولید کننده ساندویچ پانل کشور آماده تولید و ارائه محصولات خود به مصرف کنندگان این محصول مدرن را دارد.

روند سفارش از شرکت بدین صورت است که ابتدا محاسبات تعداد و ابعاد ورق ساندویچ پانل، باتوجه به مشخصات و متراژ پروژه شما انجام می شود.

سپس یک پیش فاکتور صادر شده و پس از پیش پرداخت مشتری، نحوه آماده سازی سفارش سریعاً انجام می شود. در نهایت سفارش شما از کارخانه بارگیری و در محل پروژه به شما تحویل داده می شود.

برای این منظور می توانید با کارشناسان فروش دفتر کارخانه تماس گرفته و سفارش خود را با قیمت های مناسب در اسرع وقت تحویل بگیرید.

وب سایت کارخانه کبیر پانل : https://www.kabirpanel-co.com

تلفن های تماس دفتر فروش کارخانه:

۰۲۱۲۹۳۲

۰۲۱۲۲۸۱۵۴۵۴

۰۲۱۲۲۸۱۷۲۰۶

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا