شرکت هامسکن و ساختمان

در پنل چالش سازندگان و مدیران شهری عنوان شد:

توان و رمقی برای سازندگان نمانده است

پنل بررسی چالش‌های سازندگان با حضور سازندگان و مدیران شهری در همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار، نما و ایمنی روز نهم آذر ماه در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار شد.

در این پنل، به نمایندگی از سازندگان، سعید آسویارسازنده و نائب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان، پژمان جوزی از گروه مهندسی جوزی، سید حمید صحیح النسب معمار و سازنده، محمد حسین محمودی از گروه فنی اقتصادی الیت و مسعود ارونقی، متخصص حقوقی سازندگان و به نمایندگی از مدیران شهری، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ،مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت،خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران، حامد سلیمی سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران و مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ حضور داشتند.

در این پنل سازندگان به عمده ترین مسائلی که این صنف با آن روبروست پرداختند که عبارت بودند ازروند بوروکراتیک و فرسایشی گرفتن مجوز ساخت، مبالغی که تامین اجتماعی از سازندگان اخذ می کند، فرار سرمایه ها به دلیل بی ثباتی بازار ایران، فرسودگی و خستگی سازندگان به دلیل موانعی که سازمان های مختلف سرراه آنان قرار می دهند، اخذ وجه مازداد بر مقرارات قانونی از سازندگان و احکام کمیسیون ماده ۱۰۰  .

در این پنل سازندگان خواستار تدوین ضوابطی برای دیدار و تعامل مستمر میان نمایندگان سازندگان با مدیران شهری شدند.

این درخواست از سوی پیرهادی و صارمی به عنوان مدیران شهری مرتبط با مسائل سازندگان به منظور از بین برداشتن موانع سرراه سازندگان مورد موافقت قرار گرفت.

ششمین همایش  و نمایشگاه ساختمان پایدار، همایش نما و ایمنی از ۹ آذر آغاز شده و تا تا ۱۱ آذر در مرکز نمایشگاهی بوستان گفتگو ادامه دارد. در کنار برگزاری پنل ها و کارگاه های تخصصی، نمایشگاه مواد و مصالح ساختمانی و نوآوری های این صنعت نیز برپاست. حضور برای کارشناسان و دانشجویان آزاد است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا