مسکن و ساختمان

قبرس، مقصد جدید ایرانیان برای خرید ملک

 برخی از کارشناسان اقتصاد مسکن می‌گویند خریداران ایرانی در بازار مسکن قبرس شمالی افزایش داشته‌اند.

به گزارش صما و به نقل از مهر نمی‌توان آینده بازارهای اقتصادی را در شرایط کنونی پیش بینی کرد. این سخنان برخی از کارشناسان اقتصادی است در برابر این پرسش که آینده بازار مسکن در ماه‌های پیش رو چگونه خواهد بود.

به گفته این گروه از کارشناسان اقتصاد مسکن به‌دلیل شرایط سیاسی کشور هیچ پیش‌بینی اقتصادی قاطعی را نمی‌توانند بیان کرد و در شرایط فعلی به‌دلیل ریسک‌های مختلف سیاسی و دخالت‌های نابه‌جای مدیریت در سطح اقتصاد پیش‌بینی‌ها با عدم قطعیت زیادی همراه است. به گفته برخی از کارشناسان این حوزه بسیاری از سرمایه‌های بازار مسکن به سمت کشورهای دیگر رفته از جمله قبرس شمالی که نیمی از خریداران پیش‌فروش ملک برای سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ ایرانی هستند.

این افزایش خرید مسکن در قبرس شمالی در حالی است که هنوز هم بازار مسکن کشورهای ترکیه و امارات را ایرانی ها داغ می‌کنند.

برخی از فعالان بازار مسکن معتقدند قیمت مسکن تا پایان سال افزایشی کم تر از تورم داشته باشد اما به دلیل کاهش تولید مسکن طی چند سال گذشته به دلیل کمبود عرضه اثرات قیمتی کاهش تولید مشخص شود. البته تمام این موارد در حالی است که اتفاق خاصی در عرصه سیاسی رخ ندهد.

اما چرا بازار مسکن در قبرس شمالی برای ایرانی ها جذاب شده است؟ یکی از سایت های ایرانی فروش مسکن در این کشور نوشته است که در حال حاضر بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی ارائه دهنده بهترین قیمت ها در میان کشور های مدیترانه ای است. قیمت املاک قابل خرید در مناطق ساحلی از ۴۰ هزار پوند برای آپارتمان و ۱۰۰ هزار پوند برای ویلا آغاز می شود. آپارتمان ها و پنت هاوس های مجلل با بهترین شرایط با قیمت حدود ۲۰۰ هزار پوند انگلیس و ویلاهای بسیار شیک تا ۲۵۰ هزار پوند که در مقایسه با قیمت های املاک مشابه در سایر نقاط جهان بسیار کمتر است.َ

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا