مسکن و ساختمان

افزایش قیمت دلار فروشندگان مسکن را منصرف کرد

ورود دلار به کانال ۳۵ هزار تومان، تاثیر فوری بر سایر بازارها گذاشت و حتی بازار مسکن از این جهش قیمت بی‌نصیب نماند. مشاوران املاک می‌گویند مالکان یا از فروش منصرف شده‌اند یا قیمت را بالا برده‌اند.

به گزارش صما و به نقل از تجارت نیوز قیمت دلار ۱۲ آبان ماه رکورد تاریخی دیگری را ثبت کرد و وارد کانال ۳۵ هزار تومان شد. انتظار می‌رفت این افزایش قیمت، با کمی تاخیر به بازار مسکن برسد اما گزارش میدانی تجارت‌نیوز نتیجه دیگری دارد.

مشاوران املاک چند منطقه پر معامله (منطقه ۹، ۱۰ و ۵) اعلام کردند که بسیاری از نشست‌های معامله مسکن متوقف شده و فروشندگان این نشست‌ها را یکی یکی لغو می‌کنند.

یکی از مشاوران املاک منطقه ۹ می‌گوید غروب پنج‌شنبه چند نشست برای فروش ملک داشتیم و خریدار و فروشنده سر مبلغ نهایی توافق کرده بودند و قرار بود ملک را قولنامه کنیم اما فروشنده منصرف شده و می‌گوید با این وضعیت خانه را نمی‌فروشد.

قیمت‌ها یک روزه بالا رفت

برخی دیگر از مالکان همچنان فروشنده هستند. به خصوص افرادی که قرار است ملک خود را تبدیل به احسن کنند و با فروش آن، واحد بهتر و بزرگتری بخرند. به گفته مشاوران املاک این گروه هنوز فروشنده‌اند و حاضر به معامله هستند. اما نه با قیمت پنج‌شنبه صبح و قبل از دلار ۳۵ هزار تومانی.

یکی از مشاوران املاک ۱۰ می‌گوید از صبح با هر کدام از مالکان تماس گرفته‌ایم یا می‌گویند منصرف شده‌اند یا به راحتی یکی دو میلیون تومان به قیمت هر متر اضافه کرده‌اند.

مالکان واحدهای نقلی اما کاری به قیمت هر متر مربع ندارند. آنها قیمت خانه را کلی اعلام می‌کنند. مثلا می‌گویند تنها در صورتی حاضر به فروشند که مشتری واحد را ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان گرانتر از قیمت اعلامی قبلی بخرد.

به گفته مشاوران امکلاک امتناع از فروش و یا افزایش قیمت، اتفاقی است که به خصوص در میان دارندگان خانه‌های نقلی رایج‌تر است.


 

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا