مسکن و ساختماننظام مهندسی

کابوس متروپل کی تمام می‌شود؟

از خرداد امسال که متروپل آوار شد بر سر مردم آبادان و همه ایران را در شوک فروبرد  تا اکنون که آبان است آبادان روی خوش ندیده است. انگار کابوس متروپل را پایانی نیست و مردم هر روز داغ دلشان تازه می شود.

طبق مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا چهارشنبه بر اثر ریزش بخش تخریب شده متروپل در ضلع غربی چند ساختمان مسکونی و چهار باب واحد تجاری تخریب شدند که صدای ناشی از این تخریب باعث رعب و وحشت مردم حاضر در اطراف این سازه شد.

بخشی از سازه تخریب شده متروپل آبادان در ساعت ۱۶:۱۵ روز چهارشنبه  ۴ آبان فرو ریخت که در این حادثه یک خانم میانسال که در درون یک خودروی پارک شده در محل حادثه بود فوت کرد.

گزارش و شواهد میدانی خبرنگاران ایرنا حاضر در محل حادثه حاکیست بخش دیگری از سازه تخریب شده متروپل که در دوم خردادماه امسال دچار تخریب شد به ناگاه امروز فرو ریخت و قسمتهای فرو ریخته به چند واحد مسکونی و تجاری اطراف این سازه خسارات کلی وارد کرد اما به دلیل خالی از سکنه بودن این واحدها تنها یک نفر کشته شد و تا کنون نشانی از مجروح یا کشته شدن افراد دیگری یافت نشده است.

طبق مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا بر اثر ریزش بخش تخریب شده متروپل در ضلع غربی چند ساختمان مسکونی و چهار باب واحد تجاری تخریب شدند که صدای ناشی از این تخریب باعث رعب و وحشت مردم حاضر در اطراف این سازه شد.

از همان ابتدای حادثه نیروهای امدادی در محل حاضر شدند و مردم نیز به کمک نیروهای امدادی آمدند و فرد فوت شده از داخل خودرو را بیرون کشیدند.

حجم گسترده ای از آوار بجا مانده از آوار سازه متروپل در ضلع غربی باعث مسدود شدن خیابان سعدی در مرکز شهر شد و ترافیک در این منطقه نیز ایجاد شد.

با ورود نیروهای  انتظامی و پلیس، جمعیت حاضر در محل حادثه متفرق شدند تا نیروهای امدادی با نظم بیشتری به کار امداد رسانی مشغول شوند و روند امداد رسانی سرعت بیشتری به خود گرفت.

این گزارش حاکیست ریزش قسمت غربی سازه متروپل به تعدادی از خودروهای در حال پارک در محل حادثه خسارات جدی وارد شد.

بر اساس مشاهدات خبرنگاران ایرنا یک مرد میانسال نیز زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد که نیروهای امدادی برای اطمینان از  سلامت وی او را به مرکز درمانی آبادان انتقال دادند که خوشبختانه حال وی خوب است.

در حال حاضر مسئولان مدیریت بحران شهرستان آبادان در محل حادثه حضور دارند و از نزدیک ابعاد این حادثه را بررسی می کنند.

سردار اسداله حاجی‌زمانی مسئول تخریب بخش فرو ریخته متروپل بیان کرد: نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بلافاصله پس از وقوع حادثه متروپل آبادان در محل حضور یافتند و بخش‌ مهندسی کار را بر عهده گرفتند و مسئولیت تخریب بقیه ساختمان متروپل نیز به این قرارگاه سپرده شده است.

وی افزود:با توجه به اینکه ساختمان متروپل از سازه خاصی برخوردار بوده و فاقد اصولی مهندسی است تخریب آن باید به روش‌های مهندسی خاص انجام شود تا به ساختمان های مجاور آسیب نرسد.

 ساختمان ۱۱ طبقه متروپل ابادان دوم خرداد ماه سالجاری فرو ریخت که ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند.

در شهریور ماه سالجاری نیز در اثر فرو ریختن بخشی از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا