شهر

موج دوم انتصابات در شهرداری تهران

سید مهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵ تهران به عنوان شهردار منطقه یک منصوب شد . او در دوران فعالیت اش در منطقه ۱۵ به دلیل سقوط کودکی ۴ ساله در چاهی در فضای سبز حاشیه بزرگراه بسیج ۵۰ درصد مقصر شناخته شده بود .

امروز شهردار تهران برای شهرداران مناطق نیز حکم سال دوم را صادر کرد. علیرضا زاکانی طی احکامی جداگانه ۱۵ شهردار را در سمت خود ابقا، ۴ شهردار را در مناطق دیگر و ۳ شهردار را به عنوان مشاور معاون منصوب کرد.

براین اساس علی اصغر کمال زاده شهردار اسبق کرج را به عنوان شهردار منطقه ۴، رضا محمدی را به عنوان شهردار منطقه ۶، مهدی اخ الصنایع را به عنوان شهردار منطقه ۱۰ منصوب شدند.

همچنین شهرداران مناطق ۲،۳،۵،۷،۸،۹،۱۱،۱۲،۱۳،۱۴،۱۶،۱۷،۱۸،۱۹،۲۰، ابقا، شهرداران مناطق ۱،۱۵،۲۱،۲۲ جابجا و شهرداران مناطق ۶،۲۱ و ۲۲ به عنوان مشاوران معاونان شهردار تهران انتخاب شدند.

شهردار منطقه ۱- سیدمهدی صباغ ( شهردارسابق منطقه ۱۵ )

شهردار منطقه۲- مهدی صالحی

شهردار منطقه ۳- حمید جوانی

شهردار منطقه ۴- علی‌اصغر کمالی‌زاده (شهردار سابق کرج)

شهردار منطقه ۵- احسان شریفی

شهردار منطقه ۶- رضا محمدی (مدیرکل سابق امور مناطق)

شهردار منطقه ۷- نصرالله آبادیان

شهردار منطقه ۸- فاطمه تنهایی

شهردار منطقه ۹- محمدرحیم مرتضوی

شهردار منطقه ۱۰- مهدی اخ الصنایع

شهردار منطقه ۱۱- سید محمد موسوی

شهردار منطقه ۱۲- امیر یزدی

شهردار منطقه ۱۳- محمدهادی علی احمدی

شهردار منطقه ۱۴ – امین سالاری‌پور

شهردار منطقه ۱۵- رضا شرفی (شهردار سابق منطقه ۱۰)

شهردار منطقه ۱۶- مرتضی روحانی

شهردار منطقه ۱۷- غلامرضا شنگی

شهردار منطقه ۱۸- محمدجواد خسروی

شهردار منطقه ۱۹- تورج فرهادی

شهردار منطقه ۲۰- سید محمد ناظم رضوی

شهردار منطقه ۲۱-  رضا پوریافر(شهردار سابق منطقه ۴)

شهردار منطقه ۲۲- حمیدرضا حاجوی (شهردار سابق منطقه ۱)

همچنین طی احکامی جداگانه مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶ به عنوان مشاور در معاونت حمل و نقل و ترافیک، حسین کاشانی‌پور شهردار منطقه ٢١ به عنوان مشاور در معاونت اجتماعی و فرهنگی، وحید رضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۲۲ به عنوان مشاور در معاونت معماری و شهرسازی منصوب شدند.

در میان این احکام حکم شهردار منطقه یک قابل توجه است .در دوران فعالیت وی در منطقه ۱۵ ،چاه ۵۰‌متری بدون سرپوش در فضای سبز حاشیه بزرگراه بسیج، کودک چهار‌ساله  ای را می‌بلعد و نیروهای امدادی تن نیمه‌جانش را بیرون می‌کشند و بعد از مدت کوتاهی این کودک فوت می کند ، دادستانی به‌سرعت دستور بازداشت شهردار منطقه ۱۵، شهردار ناحیه و پیمانکار فضای سبز محل حادثه را می‌دهد.

آن زمان خبرگزاری رکنا به نقل از میثم حسین‌پور، بازپرس ویژه قتل تهران، نوشته بود: در بررسی‌ها مشخص شد دختر‌بچه چهار‌ساله به مدت ۲۰ دقیقه در چاه ۴۶‌متری بوده که منجر به مرگ او شد. بنا بر تحقیقات به‌عمل‌آمده، سه روز قبل از حادثه، شهردار از فضای سبز بازدید کرده و این چاه را دیده بود. بر اساس خبر رکنا، شهردار منطقه قصد داشت با تودیع وثیقه آزاد شود، اما به دلیل اینکه سند ارائه‌شده مربوط به زمین‌های شهرداری بود، بازپرس آن را نپذیرفت.

پرویز سروری در صحن شورای شهر تهران در واکنش به این اتفاق گفت :‌ جای سؤال است که چرا باید شهردار منطقه که جزء شهرداران انقلابی زحمتکش و مؤثر است و همچنین مسئول فضای سبز منطقه بازداشت شوند.

 دو هفته پیش نیز اعلام شد که در این حادثه شهردار منطقه ۱۵ به میزان ۵۰ درصد، شهردار ناحیه ۵ به میزان ۴۰ درصد و پیمانکار فضای سبز نیز ۱۰ درصد در مرگ دختر کوچولو مقصر بوده‌اند.شهردار انقلابی که براساس حکم اولیه ۵۰ درصد در این حادثه مقصر بوده است حالا به شهرداری منطقه یک رفته است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا