یادداشت

از خشت تا آجر با کمپین نما

داستان راه‌اندازی کمپین نما، چنان که بسیاری از شما همراهان عزیز مطلعید، برمی‌گردد به سال ۱۳۹۷ که با همکاری مجتمع رسانه‌ای ساختمان «صما» و شهرداری تهران، طی یک پویش ۷ ماهه، در مناطق ۲۲‌گانه تهران آغاز شد و هزاران نفر از معماران، سازندگان، تولید‌کنندگان، مدیران شهری و بهره‌برداران را در سراسر پایتخت مخاطب قرار داد.
و این داستان ادامه پیدا کرد تا سرانجام کمپین ملی نما با رویکردی کشوری از سال ۱۴۰۰ متولد شد و کلانشهرهای کشور را مقصد خود قرار داد.
باری، از آنجا که ماهیت آموزشی این کمپین، همواره در رأس اهداف آن قرار داشته، بنا بر این شد که بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان را محملی قرار دهیم برای آغاز یک گفتمان مفصل با عنوان “از خشت تا آجر”، که طی یک سلسله کارگاه آموزشی توسط معماران و سازندگان برجسته و شاخص کشور طی روزهای ۲۱ تا ۲۴ مرداد ۱۴۰۱، در این نمایشگاه برگزار شد و جمع کثیری از سازندگان، متخصصان، دانشجویان و ذینفعان صنعت ساختمان را در این کارگاه‌ها گرد هم آورد.
در عین حال، برگزاری این سلسله گفتمان، الهام‌بخش ما گردید تا در آینده نزدیک، با همفکری و همکاری صاحبنظران و متخصصان صنعت ساختمان کشور، به طراحی محورهای گوناگون تخصصی که از مقوله مصالح تا سایر مباحث تخصصی ساخت‌وساز را در بر گیرد، بپردازیم تا موجی نامیرا از مباحث ترویجی- آموزشی را در این حوزه راه‌اندازی کنیم که هر از چندگاه با طرح مباحث و چالش‌های روز، بتواند چراغ راه ذینفعان صنعت ساختمان قرار گیرد.
طبیعی است که این امر، علاوه بر آن که یاری صاحبنظران حوزه‌های مختلف ساخت‌و‌ساز را می‌طلبد، نیازمند یک همت رسانه‌ای است که بتواند با جریان‌سازی گسترده و مؤثر، اثربخشی این کوشش را دو چندان کند و با نشر عقاید و گفتمان‌های گوناگون بستری برای تعامل و تضارب آرا فراهم آورد؛ کاری که ما در تمام این سال‌ها، با افتخار به عنوان بخشی از رسالت رسانه‌ای خود انجام داده‌ایم.
به هر روی، ما همچنان با امید در این مسیر به پیش می‌رویم؛ باشد که با یاری یکدیگر، از دل این خرد جمعی، بهترین و زیباترین مسیر را به سوی تعالی و شکوفایی صنعت ساختمان در سرزمین عزیزمان بیابیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا