مسکن و ساختمان

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان استان تهران:

نظام قیمت‌گذاری مسکن ملی باید منصفانه باشد

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران نرخ‌گذاری عادلانه هزینه ساخت طرح نهضت ملی مسکن را به عاملی تعبیر کرد که به گفته وی سبب استقبال و مشارکت انبوه‌سازان در اجرای این طرح خواهد شد که خروجی آن در نهایت سبب خانه‌دار شدن گروه‌های هدف خواهد شد.

حسن محتشم اظهار داشت: وقتی دولت بنا به هر دلیلی در سال ۱۴۰۰ شاخص‌ها را منفی اعلام می‌کند ،این امرسبب ایجاد سکته در فرآیند کار می‌شود.

وی مطرح کرد: به نظر می‌رسد که نظام قیمت‌گذاری طرح نهضت ملی مسکن باید منصفانه و به گونه‌ای باشد که انبوه‌سازان با یک سود حداقلی و متعارف در این پروژه وارد شوند و با تسهیل شرایط ساخت‌وساز زمینه خانه‌دار شدن گروه‌های هدف فراهم شود.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تاکید کرد : با توجه به شعار ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن و با در گرفتن اینکه در حال حاضر دولت در آستانه یک سالگی قرار گرفته است به نظر می رسد این طرح آن گونه که انتظار می رود پیشرفت نکرده است.

وی گفت: البته قدم هایی در حال برداشته شدن است و امیدواریم این طرح عظیم ملی با توجه به دستور کارهایی که در حال اجرا است به یک نتایج معقول برسد.

محتشم همچنین با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها بانکی که نقش اساسی در پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن ایفا می کند بانک مسکن است افزود: این در حالی است که بر اساس مصوبه مجلس ،سالیانه باید بیست درصد از سپرده های بانکی به این طرح اختصاص یابد.

محتشم بی رغبتی سیستم بانکی در همکاری با طرح نهضت ملی مسکن را یکی از چالش های اصلی این پروژه تعبیر کرد و یادآور شد: در حال حاضر بانکها تمایلی چندانی به همکاری در این زمینه ندارند و لازم است که دولت از طریق بانک مرکزی،سیستم بانکی را مکلف کند که نسبت به این طرح عظیم ملی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند وتسهیلات را به موقع ارایه دهند و همزمان استانداران محترم در استانهای مختلف از طریق شوراهای مسکن مسایل و موانعی که بر سر راه احداث واجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد را مرتفع کنند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا