شهرمسکن و ساختمان

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران:

زمان صدور پروانه ساختمانی به یک هفته کاهش می‌یابد

در حالی که هنوز وعده صدور پروانه ساختمانی تا دو ماه محقق نشده است، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران عنوان کرده که از سوم مرداد ماه، زمان صدور پروانه ساختمانی به یک هفته کاهش خواهد یافت!

به گزارش صما، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، گفت: طی ۸ سال گذشته به طور مداوم کاهش صدور پروانه ساختمانی داشته‌ایم. با برنامه‌ریزی شهرداری تهران به سمت کاهش صدور پروانه از سوم مرداد پروانه ساختمانی به یک هفته کاهش خواهد یافت.

وی افزود: تا شهریور ماه امسال ۲۱ هزار واحد مسکونی به پروانه صادر شده که اکنون ۹۳۰۰ واحد است، افزوده می شود و روند نزولی به زودی صعودی خواهد شد.

وی تصریح کرد: استراتژی شهرداری تهران این بود که برای عملیاتی کردن برنامه مسکن برای ۱۸۰ هزار واحد هدف‌گذاری کنیم که امروز عملیات اجرایی ۳۰۰۰ هزار واحد آغاز می شود.

وی بیان کرد: در اراضی رها شده منطقه ۱۹ بالغ ۴۰ هزار واحد و در منطقه ۱۸ حدود ۶۰ هزار واحد مسکن را می سازیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، گفت: یک محله الگو در شهر تهران می سازیم که اکباتان پیش آن هیچ خواهد بود.

وی همچنین از تشکیل سازمان اجاره داری حرفه ای در شهرداری تهران خبر داد و افزود: همه باید کمک کنند حرکت رو به رشد ساخت و ساز مسکن تداوم داشته باشد.

بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پروژه ۲۰۰۰ واحدی با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران ساخته خواهد شد.

در فاز اول این پروژه ۸۰۰ واحد با زیربنای مفید ۶۵ هزار مترمربع، حجم سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی طی ۳۶ ماه ساخته خواهد شد.در  فاز دوم ۱۲۰۰ واحد با سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

۴۰ درصد از منابع مالی اجرای پروژه را شهرداری و ۶۰ درصد را بنیاد مسکن تامین خواهد کرد.

منیع: تسنیم

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا