مسکن و ساختمان

عدم‌ارائه لایحه کاهش زمان صدور پروانه به شورای شهر

عضو شورای شهر تهران گفت: با وجود اینکه شهرداری مکلف بود لایحه کاهش زمان صدور پروانه را ۲ ماهه به شورا ارسال کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و گلایه‌های مردمی درباره طولانی بودن روند صدور پروانه ادامه دارد.

به گزارش صما به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی عباسی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران درباره کاهش زمان صدور پروانه ساخت اظهار کرد: شهرداری تهران هنوز گزارش دقیقی درباره کاهش زمان صدور پروانه‌‌‌های ساخت به کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر ارائه نداده است. وی با اشاره به الزام شهرداری تهران برای ارائه لایحه کاهش زمان صدور پروانه ساخت به شورای شهر خاطرنشان کرد: شورای شهر، شهرداری را ملزم کرده است تا ظرف مدت ۲ ماه لایحه کاهش زمان صدور پروانه را ارسال کند اما با وجود این الزام و تکلیف قانونی و با توجه به اینکه مدت زمان قانونی گذشته هنوز لایحه مربوطه به شورای شهر ارسال نشده است. عباسی یادآور شد: شورای شهر منتظر گزارش عملکرد شهرداری در خصوص کاهش زمان صدور پروانه است، چراکه گلایه‌‌‌های مردمی در خصوص اطاله زمان صدور پروانه‌‌‌های ساختمانی هنوز ادامه دارد.

این در حالی است که ابتدای سال‌جاری علیرضا زاکانی شهردار تهران اعلام کرده بود که تا پایان خرداد ماه، زمان صدور پروانه‌‌‌های ساخت از ۱۰ ماه به دو ماه می رسد و همچنین حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در صحن شورای شهر بار دیگر این موضوع را مطرح کرد اما با وجود مطرح شدن این وعده توسط مدیران شهرداری تهران هنوز لایحه‌‌‌ای به شورای شهر ارسال نشده است و مشکل قدیمی شهروندان تهرانی ادامه دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا