مسکن و ساختمان

ایرج رهبر ؛ کاندید انتخاباتی هیئت‌مدیره هفتمین دوره انجمن صنفی انبوه‌سازان ساخت‌وساز استان تهران

تعامل و همکاری نزدیک با دولت‌مردان / وظیفه انجمن است تا در امر ساخت‌وساز مسکن در کنار دولت باشد

ایرج رهبر هستم با مدرک دکترای مهندسی ساخت ، عضو شورای مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو شورای واحد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر و باتجربه ۵۰ ساله خود در انتخابات  هیئت‌مدیره پیش روی انجمن صنفی انبوه‌سازان باهدف خدمت به مردم حضور دارم .

در سال ۱۳۸۰ انجمن صنفی انبوه‌سازان تأسیس شد و من یکی از مؤسسین انجمن تهران و چند استان دیگر در کشور بودم . احساس قرابت زیادی به انجمن دارم و همچون فرزند به آن  عرق‌دارم. سال‌ها تلاش کردیم تا جایگاه خودش را پیدا کند و هر دوره پربارتر از قبل باشد. قطعاً به دنبال حفظ و ارتقای اهداف انجمن هستیم .

این انجمن به‌عنوان یک جامعه مدنی فعال با تعاملات و همکاری با دولت می­تواند تسهیل‌کننده تصدی‌گری بخش خصوصی در برنامه‌های کشور در این حوزه باشد. ازآنجایی‌که مسکن مقوله مهمی در ایران به‌حساب می­آید، باید به دنبال مطالبات مردمی مسکن به‌صورت استیجاری و ملکی بود و انجمن در این راستا می‌تواند تأثیرگذار باشد.

در راستای اهداف مطرح‌شده در بالا باید استراتژی حفظ و ارتقای تعاملات با دولت به‌گونه‌ای افزایش داد تا انجمن بازوی اجرایی برای دولت در حوزه ساخت‌وساز باشد. در این راستا از هیچ کاری نباید دریغ کرد.

هم‌زمان با دولت نهم و دهم  در زمان وزارت آقای نیک زاد این همکاری به شکل سازنده‌ای در پروژه مسکن مهر وجود داشت. این تعامل خوب تا حدی بود که دولت مایل بود مدیریت کلی طرح به عهده انجمن صنفی انبوه‌سازان باشد، در همین راستا طرح شهرک ابریشم در کرج با ۸۳۰۰ واحد نمونه بارز این همکاری خوب بود.همچنین با پروژه ۱۰ هزار واحدی صنعتی که با روش صنعتی سازی اجرا شد.

باید خاطرنشان کرد وظیفه انجمن است تا در امر ساخت‌وساز مسکن در کنار دولت باشد اما بعد از دولت دهم یک وقفه در این همکاری‌ها شکل گرفت و راندمان کاری انجمن به‌طور چشمگیری کاهش یافت و درگیر فراز و نشیب‌هایی گردید و این امر باعث رکود در فعالیت انجمن شد .

مجدداً تأکید می‌کنم هدف ما اجرای کار ساخت‌وساز است که این امر با تعامل و همکاری با دولت میسر نمی‌شود. همه این‌ها برای خدمت به مردم است و انجمن به‌عنوان مشاور متخصص می‌تواند این امر را سرعت بخشد. امروز که مردم در حوزه مسکن در مضیقه هستند. نتیجه رکود مسکن  در ۵ الی ۷  سال پیش امروز نمود پیداکرده است و همین امر باعث بحران امروز است.

در آخر آرزوی من این است خدمتی در راه مسکن دار شدن مردم انجام می دهم .

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا