شهر

نشاط شهروندی و توسعه فضای سبز با احداث باغ بام آرهوس

بزرگترین شرکت خرده‌فروشی دانمارک «Salling Group» اعلام کرد که در هفدهم ژوئن از یک فضای سبز جدید در آرهوس رونمایی خواهد کرد. این فضای سبز با عنوان “Salling Roofgarden” بر روی پشت‌بام یکی از ساختمان‌های شهر قرار دارد و مناظری پانورامایی از منطقه را ارائه می‌دهد.

به گزارش صما، بزرگترین شرکت خرده‌فروشی دانمارک «Salling Group» اعلام کرد که در هفدهم ژوئن از یک فضای سبز جدید در آرهوس رونمایی خواهد کرد. فضای جدید ۴۰۰ متر مربع مساحت دارد و به عنوان یک پارک شهری عمل می‌کند که ساکنان و گردشگران می‌توانند در طبیعت بالای زمین به دنبال آسایش باشند. از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ و متعاقباً اعمال قرنطینه، مردم به اهمیت بالای حضور در فضاهای باز بیشتر پی بردند. بسیاری از مردم نیز در این دوران از شهرهای بزرگ مهاجرت کردند؛ چراکه به دنبال آرامش در مناطق طبیعی بودند.

مدیر شرکت Salling، ماریان بدستد، با اعلام این که توسعه جدید این شرکت به مردم امکان می‌دهد دور هم جمع شوند و در هوا و طبیعت تازه نفس بکشند، گفت: “وقتی در ماه ژوئن روف گاردن (باغ‌بام) را افتتاح کنیم، هر دو هدف نشاط شهروندان و توسعه فضای سبز محقق خواهد شد.”

فضای سبز

باغ‌بام‌ها تأثیر مثبتی بر بخش گردشگری خواهند داشت؛ چراکه وجود فضای سبز در جایی غیر از سطح زمین بدون شک توجه شهروندان را به خود جلب خواهد کرد.

آرهوس با راه‌اندازی روف‌گاردن سالینگ، یکی دیگر از جاذبه‌های مهم و قابل توجه دیگری را به شهر اضافه می‌کند که حتی از منظر بین‌المللی نیز چشمگیر است.

بر اساس گزارش‌های جهانی، دانمارک همیشه به عنوان یکی از خوشحال‌ترین کشورهای جهان معرفی می‌شود که تعدد فضاهای سبز و ارتباط آن با افزایش سلامتی شهروندان بی‌تاثیر نیست. آرهوس از سبزترین شهرهای دانمارک است، به طوری که ۹۰ درصد از شهروندان در فاصله ۵۰۰ متری از محل سکونتشان به فضاهای سبز دسترسی دارند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا