نظام مهندسی

پایان کار زودهنگام اعضای دوره هشتم شورای مرکزی نظام مهندسی

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دستور برگزاری جلسه فوق‌العاده هئیت عمومی سازمان نظام مهندسی برای انتخاب افراد واجد شرایط عضویت در شورای مرکزی صادر کرد.

به گزارش صما، ۳۰ بهمن ماه امسال پس از ماه‌ها سرانجام به دوره حضور احمد خرم در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور پایان داده شد. بر اساس حکم رستم قاسمی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و مطابق با وظایف وزارتخانه، مصرّح در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین‌نامه‌های آن، حمزه شکیب تا تعیین رییس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره امور آن سازمان را به‌عهده گرفت.

طی دو هفته اخیر سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان روزهای پرکاری را پشت سر گذاشته و جلسات متعددی را با اعضای دوره هشتم شورای مرکزی برگزار کرده است. هفته گذشته با حضور وی جلسه هم اندیشی روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان  استان‌ها و برخی اعضای شورای مرکزی برگزار شد. جلسه‌ای که در آن تعرفه خدمات مهندسی و پیش نویس اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

در این وضعیت خبرها حاکی از آن است که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دستور برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت عمومی سازمان را به‌صورت الکترونیکی صادر کرده است. وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان با اشاره به از رسمیت ساقط شدن شورای‌مرکزی تاکید کرده ادامه فعالیت این شورا ایراد قانونی و حقوقی دارد.

دستور جلسه فوق‌العاده نیز انتخاب افراد واجد شرایط عضویت در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است.

به گزارش صما، یکی از مسائل مهم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان حضور برخی افراد در این شوراست که بر اساس ماده ۲۳ قانون نظام مهندسی ساختمان پروانه اشتغال به‌کار آنها تعلیق شده است. حضوری که انتظار می‌رفت سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور به آن واکنش نشان می‌داد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا