شهر

صما تحلیل می کند

تشکیل قرارگاه های جهادی، تکرار تجربه های ناکارآمد گذشته است

به تازگی شهردار تهران با ابلاغ دستورالعملی به همه مدیران ستادی و شهرداران مناطق دستور تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در شهرداری تهران را صادر کرده است.

علیرضا زاکانی در پی تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در شهرداری در صفحه شخصی خود در توییتر  نوشته:” شهرداری نمی‌تواند نسبت به مسکن مردم بی‌تفاوت باشد. در بخشنامه‌ای خطاب به همه مدیران ستادی و شهرداران مناطق، دستور تشکیل قرارگاه جهادی مسکن در شهرداری تهران صادر کردم.

آقای شهردار جهاد واژه مقدسی است

جهاد واژه مقدس و از فرایض دینی و حرمت آن در جای خود محفوظ  است. از طرفی مسئولیت انجام تکالیفی است که دستگاه های عمومی و دولتی در تأمین مسکن  مورد نیاز مردم دارند و اصل های ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی آن را به عهده دولت گذاشته است. چنین برنامه ای دائمی و مستمر است و باید در چارچوب های قواعد قانونی و اجرائی مصوب انجام پذیرد و نسبتی با جهاد و جهادی بودن که یک شیوه زیست معنوی است ندارد. گفتنی است تجربه ناموفق جهاد سازندگی در حوزه عمران زیرساختی و توسعه منابع آب و کشاورزی به ما می آموزد که پنهان ساختن تکالیف قانونی دستگاه ها در پشت عناوین مقدس و بر خواسته از ادبیات جنگ و جهاد، تلاشی است برای نظارت ناپذیر کردن چگونگی انجام امور فنی و عرفی برای تأمین نیازهای اساسی جامعه که بسیاری از کشورها توانسته اند به شکل مطلوبی آن را به انجام بدهند، بدون این که نیاز به توسل به این واژهای مقدس داشته باشند. آقای شهردار کار و وظیفه خود را انجام دهید، چرا که کاملا واضح است ایجاد پایگاه های جهادی برای تأمین مسکن، خودش نهاد سازی جدیدی است که جز پهن کردن بوروکراسی جدید درکنار بوروکراسی قانونی موجود حاصلی نخواهد داشت. تجربه اجرائی ناکارآمد و فساد آفرین دهه ۶۰ کشور ناکارآمدی چنین روش هایی را به اثبات رسانده و آزموده را دوباره آزمودن خطا است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا