مسکن و ساختمان

سرپیچی شورای پول و اعتبار از اجرای مصوبات مسکنی رئیس‌جمهور

یک منبع آگاه در بانک مسکن با اشاره به جزئیات پرداخت تسهیلات طرح جهش تولید و تامین مسکن، اظهار داشت: با توجه به جامعیت قانون جهش تولید و تامین مسکن، همه طرح‌های مسکنی از جمله طرح اقدام ملی مسکن از هم اکنون تحت پوشش قانون جهش تولید و تامین مسکن قرار گرفته و مصوبات مرتبط با این طرح‌ برای همه طرح‌های مسکنی برقرار است.

*معرفی ۵۰ پروژه خودمالکی برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن

وی در بیان تعداد متقاضیان معرفی شده پس از ابلاغ دستورالعمل مرتبط با قانون جهش تولید و تامین مسکن، گفت: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی ۵۰ پروژه خودمالکی را برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک مسکن معرفی کرده است.

این منبع آگاه با اشاره به تغییر در تسهیلات طرح اقدام ملی افزود: سقف تسهیلات طرح اقدام ملی ۱۵۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر این سقف به اعداد مندرج در دستورالعمل شورای پول واعتبار برای اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: برای مثال در شهر تهران سقف وام ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی از ۱۵۰ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

*سرپیچی شورای پول و اعتبار از اجرای مصوبات بالاترین نهاد سیاست‌گذاری حوزه مسکن

این منبع آگاه ضمن بیان اینکه مصوبه شورای پول و اعتبار برای اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن با مصوبه شورای عالی مسکن اختلاف دارد، گفت: در مصوبه شورای عالی مسکن به عنوان عالی‌ترین مرجع سیاست‌گذاری حوزه مسکن که مصوبات آن به امضای رئیس جمهور می‌رسد قید شده هر ۳ طرح مسکن مهر، طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن می‌توانند از تسهیلات طرح جهش تولید و تامین مسکن استفاده کنند اما شورای پول و اعتبار مسکن مهر را از استفاده از ظرفیت قانون مذکور منع کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بانک مسکن پیگیر اصلاح مصوبه شورای پول و اعتبار است، گفت: رایزنی‌هایی با بانک مرکزی انجام شده که واحدهای مسکن مهر باقی‌مانده نیز از تسهیلات قانون جهش تولید و تامین مسکن بهره‌مند شود.

به گزارش فارس، وی افزود: با وجود رایزنی‌ها در حال حاضر دستورالعمل قانون جهش تولید و تامین مسکن شورای پول و اعتبار اجازه استفاده مسکن مهر از این ظرفیت قانون را نداده است و بانک مسکن نیز تابع قوانین شورای پول اعتبار خواهد بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا