حمل و نقل

توقف بیش از ۷۵۰۰ پرواز در جهان همزمان با اوج گیری اومیکرون

در پی اوج گیری ابتلا به کرونای اومیکرون و از طرفی کمبود نیروهای بخش های مختلف صنعت هوانوردی در برابر این معضل به  هزاران پرواز در سراسر دنیا متوقف شده و ده‌ها هزار مسافر نیز در آستانه سال نوی میلادی در فرودگاه‌ها بلاتکلیف شدند.

به گزارش صما به نقل از بی‌بی‌سی، همزمان با افزایش ابتلا به کرونای اومیکرون و کمبود نیروهای بخش هوانوردی بسیاری از پروازها در شهرها و کشورهای مختلف دنیا زمین گیر شده اند و مسافران هم بلاتکلیف و سرگردان مانده اند. 

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی ردیابی داده‌های هوایی “فلایت‌اور”، حدود ۷۵۰۰ پرواز از روز جمعه و در تعطیلات آخر هفته کریسمس متوقف شده‌اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده خطوط هوایی چین و ایالات متحده آمریکا بیشترین موارد تاخیر و لغو پرواز را در روزهای اخیر داشته اند. 

اُمیکرون، سویه جدید ویرویس کرونا؛ همچنین باعث لغو بیش از هزار پرواز در آمریکا در کمتر از یک روز شد.

موارد ابتلای شدید به ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان نیز در نقاط مختلف ایالات متحده افزایش چشمگیری داشته است. از طرفی وزارت بهداشت ایالت نیویورک هم روز یکشنبه اعلام کرد که تعداد کودکان زیر ۱۸ سال که از بیمارستان‌های ایالت پذیرش گرفته‌اند، در سه هفته  حدود چهار برابر شده است.

از همین روی  خلبان‌ها و خدمه پروازها مجبور شده اند که به قرنطینه بروند و همین مسئله به توقف پروازها در کشورهای مختلف منجر شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا