شهر

حاجوی: حقوق عامه سر لوحه کار شهرداری است

حمید رضا حاجوی شهردار منطقه یک تهران در سومین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک تهران که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد گفت: اولین گام مدیریت شهری در دسترس بودن است، مدیران شهری را از اتاق های در بسته به کف میدان خواهیم آورد

شهردار منطقه یک تهران تاکید کرد: حاکمیت محلی و مدیریت شهری را مجاب می کنیم که نکات و مقررات را اصلاح کنند.

وی در ادامه متذکر شد: برخی موارد از دست شهرداری منطقه و شهرداری تهران خارج است و اصلاح قانون شهرداری که مربوط به سال ۱۳۳۴ است امیدواریم در حوزه تقنین قوانین کار کنیم، موضوع دیگر اصلاح قانون نظام مهندسی است که باید به روز شود.

وی افزود: شعار شهردار تهران، کلانشهر تهران الگوی جهان اسلام است و با توجه به جمعیت پذیری شهر تهران که ازچالش های تهران است باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی در ادامه یادآوری کرد: امیدواریم پنجره واحدی برای استعلام ها برای شهرداری اعمال شود تا زمان صدور پروانه کاهش پیدا کند. خوشبختانه شهرداری آمادگی بر خط شدن استعلام ها و پنجره واحد را دارد.

شهردار منطقه یک تهران ادامه داد: توجه به حقوق عامه در دستور کار شهرداری بوده است این جلسات برای هم فکری بسیار مطلوب است و از آن استقبال می‌کنم.

وی تاکید کرد: نظارت بر ساخت و ساز غیر مجاز و بازنگری ایمنی برای شخص بنده در الویت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: میثاق ما رعایت طرح تفصیلی است. با توجه به اقلیم خاص منطقه باید ایمنی پایدار را در سطح منطقه برای شهروندان داشته باشیم.

وی گفت: منطقه یک خوشبختانه پتانسیل های ویژه‌ای دارد و ساخت فاخر خواست ما و شماست که انشالله در سطح منطقه یک انجام شود .

شهردار منطقه یک خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مطلوب که در شهرداری اتفاق خواهد افتاد تسهیل طرح نما در شهرداری است.

حاجوی تاکید کرد: ساختمان ها باید استانداردهای خود را داشته باشند و ضوابط ملی ساختمان حداقل هاست که امیدواریم در سطح منطقه یک استانداردها بالا و کیفیت بهتری را در ساخت و سازها شاهد باشیم و بدون شک تداوم این جلسات را پیگیر هستم تا خروجی خوبی داشته باشد و دسته بندی نقطه نظرات و انعکاس آن به مجموعه‌های موثر بالا دستی تا فرایندی را داشته باشیم که به خوبی اتفاق بیافتد.

حضور حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک تهران در سومین گردهمایی سازندگان و طراحان منطقه یک تهران

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا