نظام مهندسی

وعده بررسی تخلفات احتمالی در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات نظام مهندسی تهران

رئیس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: ادعای تخلف احتمالی در تایید صلاحیت نامزدهای نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره استان تهران را بررسی می‌کنیم.

به گزارش صما، علی‌محمد عبدی‌قهرودی با اشاره به این‌که ۱۱ مهر نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان زنجان و کرمان به‌صورت الکترونیکی برگزار شد، اظهار کرد: در انتخابات کرمان ۴ هزار و ۴۸۶ نفر شرکت کردند که درصد مشارکت در استان ۳۵/۴۶ درصد ثبت شد. در استان زنجان نیز درصد مشارکت ۴۶/۲۴ درصد بود که این درصد نسبت به در دوره قبل با میزان مشارکت ۲۳.۱ درصدی بود که حدود دو برابر رشد را نشان می‌دهد.

وی درباره ادعاهای مطروحه مبنی بر نادیده گرفته شدن دستور وزیر راه و شهرسازی درباره تعارض منافع در لیست نامزدهای نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام تهران، گفت: هیئت اجرایی و دستگاه نظارت استان تهران بررسی‌های خود را انجام و نتیجه اعلام عمومی شده است.

وی ادامه داد: چنانچه فردی نسبت به تایید صلاحیت دیگران یا رد صلاحیت خود در فهرست منتشر شده نامزدها اعتراض یا شکایتی دارند می‌تواند شکایت خود را به دستگاه نظارت کشور اعلام کند تا رسیدگی انجام شود.

رئیس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تاکید کرد: با این حال ، چنانچه در هر زمانی تخلفی محرز شود دستگاه نظارت کشور اقدام خواهد کرد و افراد متخلف از لیست نهایی حذف خواهند شد و افرادی که صلاحیتشان برای انتخابات تایید نشده نیز در صورت ارایه دلایل متقن و مستندات لازم ، به نسبت به آنها اتخاذ تصمیم خواهد شد و در صورت تایید صلاحیت نهایی،‌ اسامی آنها به لیست افزوده می‌شود.

به گزارش صما، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس طی نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی از نادیده گرفتن اسناد و مدارک معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هیئت مدیره استان تهران انتقاد کرده و خواستار رسیدگی فوری رستم قاسمی به این موضوع شده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا