شهر

جدیدترین شهر پایدار و آینده‌نگر جهان معرفی شد

گروهی از معماران خوش ذوق آمریکایی شهری به نام Telosa را طراحی کرده‌اند که تمام ویژگی‌های آینده‌نگر را در خود جای داده ضمن اینکه قرار است از پایداری کافی برخوردار باشد.

اغلب ما در فیلم‌ها یا حتی تخیلات خود، آینده شهرها را تصور کرده‌ایم؛ نقاطی از دنیا با بیشترین امکانات که رفاه ساکنان را به مراتب بیشتر از حال حاضر فراهم می‌آورد. معماران بسیاری نیز تا کنون تلاش کرده‌اند شهرهایی آینده‌نگر طراحی کنند که در آن‌ها نقص‌های امروزی زندگی شهری در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد و در آن‌ها، ساکنان شرایطی بسیار ایمن‌تر و راحت‌تر از امروز را تجربه می‌کنند. این نقاط دنیا را “شهرهای آینده” می‌نامند که در اغلب آن‌ها اصول پایداری و دوستدار محیط زیست به خوبی تمام پیاده می‌شود.

پایداری

معماران آمریکایی نیز در ایجاد شهرهای آینده از دیگر نقاط دنیا عقب نمانده و به طور پیوسته در تلاش بوده‌اند مناطقی طراحی کنند که متفاوت با امروز، از امکانات پیشرفته بیشتری برخوردار است ضمن اینکه رفاه جسمی و روانی را بیشتر برای ساکنان به ارمغان می‌آورد. شهر Telosa یکی از این مناطقی خواهد بود که قرار است در آینده‌ای نه چندان دور بهترین کیفیت زندگی را برای ساکنان خود فراهم آورد و به تصورات مردم از شهرهای آینده جامه عمل بپوشاند.

در شهر آینده Telosa تمام استانداردهای زندگی شهری به خوبی تمام پیاده خواهد شد، قابلیت‌های انسانی برای نسل‌های آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت و متناسب با این نسل‌ها، طراحی شهر با نوع کنونی خود تفاوت‌های قابل توجهی خواهد داشت. طراحان این شهر پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰، اولین جوامع در Telosa سکونت گزینند و تعداد آن‌ها به حدود ۵۰ هزار نفر برسد. علاوه بر این، تا چهار دهه بعد، پیشرفت‌های شهری و به ویژه ساخت و سازها با سرعتی پیش خواهد رفت تا جمعیت شهر به بیش از پنج میلیون نفر برسد. شهر آینده‌نگر Telosa از ویژگی‌های منحصر به فرد بسیاری برخوردار خواهد بود که در ادامه به شرح بعد پایداری، شفافیت و هماهنگی در آن پرداخته می‌شود.

پایدار

پایداری

بسیاری از معماران برجسته آمریکایی با آگاهی از طرح جامعه Telosa، آن را پایدارترین شهر جهان تصور کرده‌اند که در آن، کیفیت زندگی برای تمام ساکنان در سطح قابل قبولی قرار خواهد داشت. اصول پایداری در این نقطه از جهان شامل پایداری زیست‌محیطی، امنیت، نبود آلودگی صوتی و هوایی خواهد بود ضمن اینکه کارآمدی اقتصادی نیز از نظر معماران پنهان نمانده است. مسیرهای بیشماری برای دوچرخه‌سواران سراسر شهر را فرا خواهد گرفت و خودروهای سهم تردد وسایل نقلیه را از آن خود خواهد کرد. طبیعت با زندگی مردم پیوندی دوباره تشکیل خواهد داد و سراسر شهر در پوشش‌های گیاهی محصور خواهد شد که این امر به سهم خود در کاهش آلودگی هوا و حتی آلودگی صوت نقش مهمی ایفا خواهد کرد. مدیران Telosa در نظر دارند فضاهای عمومی را با دقت زیاد طراحی کنند تا تمام قشرهای جامعه در هر ساعتی از روز با اطمینان خاطر کافی به تردد بپردازند که در این راستا، بهره‌مندی از سیستم‌های روشنایی پیشرفته سهیم خواهد بود.

پایدار

جالب است بدانید که بام‌های خورشیدی و مزارع بادی برای تأمین نیروی مورد نیاز شهر و همچنین منبعی عظیم جهت ذخیره آب باران به نام برج آب سهم بزرگی از پایداری شهری را از آن خود خواهد کرد در نتیجه ساکنان Telosa هیچ‌گاه کمبود آب و انرژی را تجربه نخواهند کرد.

پایدار

شهر آینده‌نگر Telosa، جامعه‌ای متحد، شفاف و باز

ساختار برج دیده‌بانی شهر از دیدگاه معماران نماد اتحاد بین بازدیدکنندگان و ساکنان خواهد بود. علاوه بر این، طراحان در نظر دارند از Telosa شهری فراگیر به وجود آورند که در آن تمام مردم از حقوقی برابر برخوردار خواهند بود، اتحاد در روابط آن‌ها حاکم است و با سبک زندگی معاصر بیشترین سازگاری را دارد.

شهر پایدار Telosa یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری در آینده خواهد بود و قرار است به واسطه امکانات منحصر به فرد خود، میزبان مسابقات ورزشی، رویدادهای فرهنگی، سالن‌های موسیقی، هتل‌های مجلل، رستوران‌های باشکوه و سالن‌های اجلاس بیشمار باشد.

پایدار

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا