نظام مهندسی

ردصلاحیت ۱۵عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران

به‌دنبال اعلام مقام مسئول وزارت راه درباره ردصلاحیت اعضای هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی، حدود ۱۵ عضو کنونی هیات مدیره استان تهران به دلیل تعارض منافع رد صلاحیت شده‌اند.

به گزارش صما، علی‌محمد عبدی قهرودی رییس دستگاه نظارت بر انتخابات نظام مهندسی ساختمان دیروز با اشاره به این‌که امروز (۱۴ شهریور ۱۴۰۰) زمان اعلام نتایج رد صلاحیت رسیده است، گفته بود:  براساس قانون، افرادی که احراز صلاحیت نمی‌شوند، سه روز مهلت دارند که اعتراض خود را به هیات‌های نظارت اعلام کنند، ضمن اینکه تا یک هفته هم دستگاه نظارت وظیفه رسیدگی به این شکایت را دارد. پس از گذشت این مدت، اسامی نهایی احراز صلاحیت شدگان انتخابات نهمین دوره هیات مدیره‌های سازمان نظام مهندسی توسط هیات‌های اجرایی، آگهی و اعلام می شود و پس از آن وارد فضای تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدا‌ها در تمامی استان‌ها خواهیم شد.

وی تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی اگر قبلا مشمول این بحث بوده اند، در انتخابات آینده کاندیدا نشوند، چون اگر کاندید شوند و رای هم بیاورند، لیکن مثلا یک ماه یا دو ماه بعد از آن، با رای صادره از شورای انتظامی از هیات مدیره سازمان استان خارج خواهند شد.

پیگیری‌ها حاکی از  آن است روز گذشته از طریق ارسال پیامک به کاندیداهای شرکت در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی سراسر کشور دارای تعارض منافع رد صلاحیت آنها اعلام شده است.

بر این اساس حدود ۱۵ نفر از اعضای فعلی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران رد صلاحیت شده‌اند.  در مجموع نیز حدود ۴۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات پیش رو به دلیل تعارض منافع رد صلاحیت شده‌اند.

تعداد اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران ۲۵ نفر است که تقریبا ۶۰ درصد از این افراد به دلیل تعارض منافع رد صلاحیت شده‌اند.

قرار است نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور اواخر ماه جاری و اوایل مهر ۱۴۰۰ برگزار شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا