شهر

هوشمندسازی مقدمه فسادستیزی در شهرداری تهران

شهردار منتخب تهران مبارزه با فساد اداری در شهرداری را برنامه اصلی خود عنوان کرده و معتقد است هوشمندسازی مقدمه فسادستیزی است.

به گزارش صما، علیرضا زاکانی روز گذشته با ۱۸ رأی و کسب اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر به صورت رسمی به عنوان شهردار تهران معرفی شد.

شهردار منتخب تهران، در دوازدهم اسفند سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی در جنوب شهر تهران، متولد شد. وی با شروع جنگ تحمیلی، در ماه‌های اولیه دفاع مقدس در حالی که بیش از ۱۵ سال نداشت به جبهه حق پیوست، پس از حضور در ستاد جنگ‌های نامنظم، لشکرهای محمّد رسول‌الله (ص) و سید الشهدا (ع) و قرارگاه‌های جنوب و غرب، عمده حضور خود را در واحدهای «تخریب» و «اطلاعات و عملیات» سپری کرد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در دوره اخیر مسئولیت ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس را برعهده گرفت، به عنوان فعال سیاسی ضد فساد شناخته می‌شود و در دوره اخیر ریاست جمهوری هم با شعار کاندیدای «فساد یاب» شناخته می‌شد اما در روزهای پایانی رقابت‌های انتخاباتی به نفع آیت الله رئیسی کناره‌گیری کرد.

زاکانی در مجلس نهم از مخالفین کرسنت به شمار می‌رفت و معتقد بود که ایران در کرسنت ۵۶ میلیارد دلار ضرر کرده‌است. همچنین افشاگر روابط حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور پیشین با برخی از بدهکاران بانکی همچون رسول دانیال‌زاده و شب‌دوست مالامیری در برخی بانک‌ها بود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران

وی خرداد ۹۸ و در حالی که نماینده هم نبود، دست به افشاگری علیه تخلفات اکبر طبری زد و دارای نخستین پرونده جرایم سیاسی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران یکشنبه ۲۰ مهر سال ۱۳۹۹ برگزار شد که نتیجه این دادگاه صدور حکم برائت زاکانی بود.

این شخصیت سیاسی با پشت سر گذاشتن چهره‌های صاحب نامی همچون محسن پیر هادی و مازیار حسینی شعارش را برای کار در پایتخت جمهوری اسلامی ایران «تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام» برگزیده است.

زاکانی در برنامه پیشنهادی خود به عنوان شهردار تهران بر ضرورت مبارزه با فساد اداری در شهرداری، رسیدگی به افراد بی بضاعت، تقویت حمل و نقل عمومی (به خصوص مترو)، رسیدگی به وضعیت پسماند و تقویت خدمات آنلاین شهرداری اشاره کرده است.

وی چشم‌انداز خود از شهر تهران را یک شهر پیشرفته، با هویت ایرانی – اسلامی، امن، مقاوم، هوشمند، زیبا، با فرهنگ و با اصالت، منسجم با رفاه اجتماعی، عاری از نابرابری، شهروند محور و مشارکت پذیر مطرح کرد.

علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه روز گذشته شورای شهر تهران و پس از انتخاب به عنوان شهردار تهران اظهار داشت: رویکرد خود را در مدیریت بر مبنای عدالت محوری، محله محوری، شایسته سالاری، فسادستیزی، مشارکت پذیری و هوشمندسازی انتخاب کرده است.

شهردار تهران گفت: مبارزه با فساد اداری که در برنامه‌هایم به آن اشاره کرده‌ام به معنای تعدیل پرسنل شهرداری نیست.

وی نگرانی پرسنل شهرداری را رویه غلط برخی افراد در به کارگیری اتوبوسی مدیران دانست و ابراز داشت: برخی به اقتضای مسئولیتشان قبیله خودشان را حاکم می‌کنند که من این روش را قبول ندارم.

شهردار منتخب تهران شفافیت را از عناصر فسادستیزی عنوان کرد و گفت: هوشمندسازی مقدمه فسادستیزی در شهرداری تهران است و جنبه پیشگیرانه دارد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا