حمل و نقل

وزیر راه‌وشهرسازی:

طراحی‌های مقدماتی احداث متروی پردیس انجام شده است

وزیر راه‌وشهرسازی از امضای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران برای تکمیل فوری متروی پرند خبر داد.

به گزارش صما، محمد اسلامی با بیان اینکه خطوط مترو هم در داخل شهر تهران و هم در حومه یکی از نیازهای مبرم مردم است، به احداث متروی برون شهری اشاره کرد و افزود: وزارت راه‌وشهرسازی خط مترو به سمت هشتگرد را احداث کرده است، اما امروز قطارها با فاصله زمانی زیاد در این خط حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیگنالینگ این خط تمام شده و به زودی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: بدین‌ترتیب می‌توانند شهرداری و شرکت مترو، زمان حرکت این مسیر را به حداقل نیم ساعت برسانند که مردم هشتگرد بتوانند از ظرفیت مترو به شکل مطلوب بهره‌مند شوند.

اسلامی ادامه داد: با حناچی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌ایم که با یک کار مشترک و فوری خط متروی پرند را تکمیل کنیم تا علاوه بر قطار حومه‌ای که روزانه ۱۳ تا ۱۴ رام به پرند اعزام دارد، بتوانیم با تکمیل و بهره‌برداری از متروی پرند، مردم پرند را نیز از نعمت مترو بهره‌مند کنیم.

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه تمام خطوط متروی برون شهری با سرمایه‌گذاری داخلی وزارت راه‌وشهرسازی از منابع شرکت شهرهای جدید احداث می‌شود، به متروی پردیس نیز اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه اولیه احداث متروی پردیس نیز به امضا رسیده و طراحی‌های مقدماتی این خط انجام شده است.

قرار است متروی پردیس ۴۸ ماهه احداث شود

به گفته وی هماهنگی با سازمان محیط‌زیست در دست اقدام است که بتوانیم مسیر را نهایی کنیم و خط بدون معارض باشد. عملیات اجرایی پس از نهایی شدن پیمان به زودی آغاز خواهد شد و طبق تفاهم‌نامه و قرارداد اولیه، قرار است خط پردیس ۴۸ ماهه احداث شود.

اسلامی همچنین با بیان اینکه امروز شهرداری تهران و شرکت مترو توانسته‌اند آخرین حلقه خط سه مترو که ایستگاه اقدسیه است را به بهره‌برداری رسانده و این خط را تکمیل کنند، تصریح کرد: همچنین خط شش مترو را نیز به چهار فاز تقسیم کرده‌اند و امروز ایستگاه مرزداران که یک ایستگاه پر مسافر است و امکان جذب روزانه ۳۵ هزار مسافر را دارد، به بهره‌برداری رسید.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا