شهر

عضو شورای شهر تهران گفت:

انضباط بخشی به حوزه شهرسازی در دوره پنجم

عضو شورای شهر تهران گفت: در دوره پنجم مدیریت شهری تمام اهتمام خود را بر باز طراحی ساختار‌ها و فرایند‌های شهرسازی موجود قرار دادیم به نحوی که بیشترین شفافیت را حاکم کند.

به گزارش صما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری افزود:  شورای شهر تهران در راستای انضباط بخشی به حوزه شهرسازی و معماری و مبارزه با فساد و رانت در این حوزه، شهرداری‌های مناطق را ملزم کرده که کسانی که مازاد بر پروانه ساختمانی بنایی را احداث می‌کنند دیگر اقدامی انجام ندهند.

وی با بیان اینکه این تصمیم شورای شهر تهران، یکی از مهم‌ترین تصمیمات در دوره پنجم است که امیدواریم الگویی برای تمام کشور شود، تصریح کرد: متاسفانه در قانون ماده ۱۰۰ ذکر شده که شهرداری‌های مناطق در صورت تشخیص به قلع بنا، پرونده‌های دارای تخلفات را به ماده ۱۰۰ ارسال کنند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت شهر و و ساختار آن تصریح کرد: نکته بسیار مهم این است که شهر یک بستر کالبدی است و باید آن را احیا کرد به نوعی که شاهد پیشرفت آن باشیم. ما در این دوره تمام اهتمام خود را بر باز طراحی ساختارها و فرایندهای موجود قرار دادیم به نحوی که بیشترین سطح مشارکت پذیری، شفافیت و تمرکززدایی را حاکم کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا