حمل و نقل

معاون وزیر راه‌وشهرسازی خبر داد:

اتصال سه استان به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۰

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از اتصال سه مرکز استان به شبکه ریلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این پروژه‌ها جزو طرح‌های اولویت‌دار در سال جاری هستند که به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش صما به نقل از ایسنا، خیراله خادمی با بیان اینکه راه‌آهن یزد-اقلید، رشت-کاسپین-انزلی، بستان‌آباد تبریز، کردستان و میانه اردبیل از جمله طرح‌ها و پروژه‌هایریلی اولویت‌دار در سال ۱۴۰۰ هستند، افزود: با بهره‌برداری از این خطوط سه مرکز استان به شبکه ریلی متصل می‌شوند.

وی با اظهار اینکه راه‌آهن یزد-اقلید طولانی‌ترین خط ریلی به طول ۲۷۱ کیلومتر بوده که هم‌اکنون پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی دارد، تصریح کرد: امیدواریم این خط ریلی که مسیری شرقی-غربی است و استان فارس را به یزد و خراسان رضوی متصل می‌کند تا پایان بهار امسال به بهره‌برداری برسد.

اتصال راه‌آهن رشت-کاسپین-انزلی از پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه‌وشهرسازی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه راه‌آهن یزد-اقلید از سوی دیگر نیز بخش زیادی از معادن را پوشش خواهد داد، افزود: این خط ریلی پس از افتتاح جا‌به‌جا کننده حجم بالایی مسافر و بار در کشور خواهد شد.

خادمی با اشاره به اینکه یکی دیگر از پروژه‌های ریلی اولویت‌دار وزارت راه‌وشهرسازی راه‌آهن رشت-کاسپین-انزلی است، ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر این خط ریلی نیز به بهره‌برداری برسد.

وی راه‌آهن بستان‌آباد-تبریز، کردستان و میانه-اردبیل را از دیگر خطوط ریلی اولویت‌دار در سال ۱۴۰۰ بیان کرد و گفت: این خطوط ریلی در مراحل خوبی از نظر پیشرفت فیزیکی قرار دارند.

خادمی اظهار امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر در سال جاری این خطوط ریلی نیز به بهره‌برداری برسند تا بدین‌ترتیب سه مرکز استان دیگر هم از طریق آنها به شبکه ریلی کشور متصل شوند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا