هزینهکرد ۵۱ میلیارد تومانی راهداری در محور جیرفت – فاریاب
معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای جنوب استان کرمان از صرف ۵۱ میلیارد تومان اعتبار در محور جیرفت – بلوک – فاریاب توسط این اداره کل در چند سال اخیر خبر داد.
به گزارش صما به نقل از ایرنا، مجتبی رئیسی این میزان اعتبار را شامل تعریض، ایمنسازی، بهسازی و اجرای باند دوم محور جیرفت – بلوک – فاریاب دانست و گفت: عملیات بهسازی در ۳۰ درصد از طول این محور انجام شده است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای جنوب کرمان طول محور جیرفت – بلوک – فاریاب را ۱۱۰ کیلومتر برشمرد و گفت: این محور در دهه ۱۳۶۰ با مشخصات راه فرعی درجه سه ساخته شده است.
وی ادامه داد: طرح بهسازی، ارتقا و ایمنسازی این محور از چند سال گذشته در دستور کار است.
رئیسی احداث پل ۹ دهانه هفت متری باغبابوئیه به جای آبنما، تعریض و بهسازی ۱۲ کیلومتر از محور جیرفت – بلوک از مبدا جیرفت، تعریض ۱۰ کیلومتر از سمت فاریاب به شهر بلوک و احداث ۱۰ کیلومتر باند دوم از سمت شهر بلوک به اسماعیلی را از خدمات مجموعه راهداری برای ایجاد بستر مناسب حملونقل در این محور برشمرد.
وی ارتقای محور جیرفت – بلوک – فاریاب را مطالبه بحق مردم دانست و گفت: از تمام توان مجموعه اداره کل برای ارتقای ایمنی این محور استفاده میکنیم.
در صورت تامین اعتبار لازم، عرض محور جیرفت- فاریاب از ۶ به ۱۰.۵متر ارتقا مییابد
رئیسی با بیان اینکه عملیات تعریض ابنیه فنی و تعریض محور در طول ۲۰ کیلومتر دیگر از محور جیرفت – بلوک – فاریاب انجام شده است، گفت: در صورت تامین اعتبار لازم بهسازی انجام و عرض این محور از ۶ به ۱۰.۵متر ارتقا پیدا میکند.
وی از انجام عملیات خطکشی ۴۰ کیلومتر از محور یاد شده خبر داد و افزود: عملیات خطکشی تا تکمیل نهایی محور ادامه دارد.
معاون راهداری جنوب کرمان بیشترین تصادفات محور جیرفت – فاریاب را مختص عابران پیاده، موتورسیکلت سواران و ادوات کشاورزی عنوان کرد و علت حوادث ترافیکی را تعدد روستاهای حاشیه این محور، رعایت نکردن قوانین و مقررات ترافیکی و حملونقلی، نقص وسایل نقلیه و دیگر عوامل در کنار نواقص راه برشمرد.
وی با بیان اینکه حوادث ترافیکی در هر جادهای باید آسیبشناسی و کارشناسی شود، بیان کرد: پنهان کردن علل و عوامل انسانی، وسائل نقلیه و مباحث نظارتی ترافیک و کنترلی پشت نواقص احتمالی راه نمیتواند گرهای از حوادث و تلفات ترافیکی را باز کند.
وی ادامه داد: این موضوع سبب شده تا تنها انگشت اتهام به سمت راه نشانه رود و غفلت از دیگر موارد سبب عواقب بیشتری برای رانندگان و مردم استفاده کننده از این محور در پی داشته باشد.
رئیسی با بیان اینکه این اداره کل از تمام ظرفیت و نیرو ها به صورت جهادی برای اجرای طرح های راهداری استفاده می کند، گفت: تامین و تخصیص اعتبار و به نوعی پیگیری مدیران استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات و مجاب کردن مقامات کشوری برای کمک به بهبود وضعیت راههای جنوب کرمان میتواند کمک قابل توجهی در پیشرفت اقدامات راهداری داشته باشد.