مسکن و ساختمان

هيئت وزيران تصویب کرد:

لغو پروازهای شرکت‌های هواپیمایی متخلف

آیین‌نامه اجرایی بخشی از قانون هواپیمایی کشوری درباره مجاز بودن سازمان هواپیمایی به اعمال برخی مجازات‌ها نسبت به شرکت‌های هواپیمایی متخلف ابلاغ شد.

معاون اول رئیس‌جمهور، آیین‌نامه جدید اجرایی ماده ۲۲ قانون هواپیمایی کشوری مصوب ۱۳۲۸ را به وزیر راه‌و‌شهرسازی ابلاغ کرد.

این آیین‌نامه با موضوع رسیدگی به تخلفات شرکت‌های هواپیمایی و لغو پروازها یا حتی مجوزهای آنها در جلسه ۱۵ فروردین به تصویب هیئت وزیران رسید.

بر اساس ماده ۲ این مصوبه اختیاراتی برای وزارت راه (سازمان هواپیمایی کشوری) در نظر گرفته است. هدف از این اختیارات یکپارچه‌سازی قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، شناسایی و تعیین خلاءهای قانونی موجود در این سازمان، تقسیم‌بندی، تعیین سطح و اولویت‌گذاری مقررات، تدوین و اجرای برنامه تدوین مقررات است.

در این آیین‌نامه موارد توقیف موقت یا لغو هرگونه اجازه‌نامه، گواهینامه یا پروانه صادره یا توقیف وسایل پرنده متخلف تعیین شده است.

همچنین بر اساس ماده ۶ آیین‌نامه، اشخاصی که بر اساس مقررات برای انجام فعالیت در صنعت هوانوردی نیاز به دریافت گواهینامه از سازمان نداشته باشند اگر مرتکب تخلفی شوند که ایمنی را تحت‌تاثیر قرار دهند، سازمان هواپیمایی کشوری می‌تواند تشکیلات مربوط به شخص متخلف را مکلف به عدم استفاده از خدمات شخص مورد نظر کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا