مسکن و ساختمان

رئیس اتاق تعاون ایران:

۱۰۰ هزار واحد مسکن ارزان‌قیمت کارگری احداث خواهد شد

رئیس اتاق تعاون ایران از برنامه‌ریزی برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن ارزان‌قیمت در جوار شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای کارگران خبر داد و گفت: مراحل اولیه ثبت‌نام برای این واحدهای مسکونی در استان‌ها در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، بهمن عبداللهی با بیان اینکه در مرحله نخست احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران دارای بیمه تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است، افزود: این طرح قابلیت افزایش تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را دارد.

وی رفت و آمد کارگران از شهرک‌ها و نواحی صنعتی به محل سکونت را یکی از مشکلات کارگران بیان و تصریح کرد: برای کمک به حل این مشکل و خانه‌دار شدن کارگران طرح احداث مسکن کارگران با همکاری وزارت راه‌وشهرسازی در دستور کار قرار گرفت.

تاکنون ۸۵ هزار متقاضی مسکن کارگری ثبت‌نام کرده‌اند

عبداللهی با یادآوری اینکه استان‌های مختلف باید اسامی متقاضیان فاقد مسکن را در سامانه مربوطه ثبت کنند، گفت: تاکنون ۲۲ استان کشور برای تامین زمین ارزان یا رایگان و احداث مسکن کارگری اعلام آمادگی کرده‌ و ۸۵ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس اتاق تعاون ایران با اظهار اینکه سال گذشته ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای این اقدام در نظر گرفته شد، یادآور شد: باقی‌مانده مبلغ باید توسط متقاضی تامین شود که در قانون بودجه سال جاری این رقم به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی همچنین اعلام کرد: عملیات اجرایی اولین پروژه طی روزهای آینده در شهرک صنعتی حومه تهران، شهرک صنعتی شمس‌آباد و البرز تهران، استان‌های قزوین و زنجان آغاز می‌شود.

همچنین به‌گفته رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی از سهمیه ۱۰۰ هزار واحدی طرح تامین مسکن کارگری در کشور تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در استان ثبت‌نام کرده‌اند که در مرحله بارگذاری مدارک متقاضیان هستند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا