معماری

تهران نیازمند حرکت در مسیر ساخت ساختمان‌های سبز و پایدار

شهردار تهران ارتقای کیفیت ساخت، پایداری ساختمان، توجه‌به مقاوم‌سازی و همچنین هویت شهری، نماها و منظر شهری را مباحث مورد توجه در معاونت شهرسازی و معماری بیان می‌کند. پیروز حناچی بر این نکته تاکید دارد که تهران باید به ساختمان سبز و دریافت تجربه شیوه‌های جدید در این حوزه توجه و در این زمینه ایده‌پردازی کند.

وی بر این باور است که در صورتی‌ که شهرداری ایده داشته باشد و چشم‌اندازی از آینده به تصویر بکشد راضی کردن مالکان ساختمان‌ها برای تطبیق با این برنامه‌ها کار سختی نخواهد بود.

حناچی گزینه مصرف بهینه انرژی در ساختمان‌ها را یکی دیگر از شاخص‌های ساختمان پایدار می‌داند و اظهار خوشحالی می‌کند از اینکه بناست برای منازل مسکونی برچسب انرژی صادر شود. به باور وی، دیر یا زود باید به سمت اجرای کامل مقررات ملی از جمله صرفه‌جویی در مصرف انرژی ساختمان‌ها حرکت خواهیم کرد؛ البته برای رسیدن به این نقطه و داشتن ساختمان پایدار نیازمند اجرای پروژه‌های پایلوت هستیم.

به‌گفته شهردار تهران، هرچند مصوبه اجرای مصرف بهینه سوخت در اواخر دهه ۷۰ به تصویب رسیده است و از اجرای مقررات ملی در این زمینه بیش از دو دهه می گذرد، اما حوزه شهرسازی و معماری شهر تهران این موضوع مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا