مسکن و ساختمان

ارسال لایحه توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار به شورای شهر

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار از ارسال لایحه «توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران» به شورای اسلامی شهر تهران با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان‌ها و جهت‌گیری به سوی ساختمان سبز خبر داد.

به گزارش صما، شینا انصاری با بیان اینکه لایحه «توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران» از سوی شهردار به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است، اظهارکرد: این لایحه با توجه مواد ۳۸، ۴۶ و ۶۰ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی مصوب سال ۹۶ و ماده ۱۸ قانون اصلاح الگوی مصرف مصوب سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی تهیه و تنظیم شده است.

وی با اشاره به اهمیت تصویب لایحه «توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران» گفت: توسعه و ترویج ساختمان‌های سبز، بهینه‌سازی مصرف آب، انرژی و … در ساختمان‌ها و بهبود کیفیت بهداشت و سلامت ساکنان ساختمان‌ها از جمله اهداف این لایحه است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ایجاد بستر مناسب جهت ترغیب سازندگان و مالکان ساختمان‌ها به منظور رعایت الزامات محیط زیستی و افزایش آگاهی عمومی و ترویج و ارتقای مشارکت شهروندان به منظور توسعه ساختمان سبز را از دیگر اهداف این لایحه ذکر کرد.

به گزارش صما، شهرداری تهران مطابق آیین‌نامه اجرایی صرفه‌جویی مصرف انرژی در ساختمان مصوب سال ۹۶ هیئت وزیران ملزم به آن است که هر ساله در راستای توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در شهر تهران مجموعه اقداماتی را در دستور کار قرار دهد که تهیه این لایحه نیز در همین راستا بوده است.

گفتنی است در همین راستا پنجمین نمایشگاه و همایش ساختمان پایدار به همت مجتمع رسانه‌ای راه و ساختمان در تاریخ ۲۳ الی ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ در محل نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران(بوستان گفتگو) برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر میتوانند به این لینک مراجعه کنند

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا