نظام مهندسی

فرصت ۵ روزه متقاضیان ورود به حرفه مهندسان برای ثبت‌نام در آزمون ۱۴۰۰

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان طی اطلاعیه‌ای از برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی طی اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش صما اطلاعیه دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان به شرح زیر است؛

 « … آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی در تمام رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل رشته‌های معماری(نظارت- طراحی- اجرا)، عمران(نظارت- محاسبات- اجرا – طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان- ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)، تأسیسات‌ مکانیکی (طراحی- نظارت- اجرا)، تأسیسات‌برقی (طراحی- نظارت- اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک، به‌طور هماهنگ و همزمان در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۹، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰  برگزار می‌شود.

از این‌رو متقاضیان دریافت پروانه اشتغال به‌کار می‌توانند از  ۱۷ اسفند ۹۹ تا ساعت ۱۴ مورخ ۲۲ اسفند ۹۹ با مراجعه به درگاه الکترونیکی inbr.ir از طریق سامانه ثبت‌نام آزمون‌ها، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.  لازم به ذکر است مواد آزمون‌ صلاحیت‌های جدید رشته تأسیسات‌مکانیکی و تأسیسات‌برقی (بخش اجرا)، رشته عمران (بخش‌های طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی) در سامانه آزمون‌ها درج شده است. ‌‌

متقاضیان ضروریست قبل از انجام ثبت‌نام، راهنما و دستورالعمل ثبت‌نام را به دقت مطالعه و از مفاد آن مطلع باشند.»

به گزارش صما، طی سال‌های اخیر برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی با حواشی تکراری مواجه بوده است. برخی از سئوالات این آزمون‌ها اشتباه است که باعث می‌شود تعدادی از متقاضیان نتواننند حدنصاب مورد نیاز برای ورود به حرفه مهندسی را دریافت کنند. تاکنون وزارت راه و شهرسازی نتوانسته مسئله سئوالات اشتباه آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان را برطرف کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا