حمل و نقل

بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار در نوروز ۱۴۰۰ گران نمی‌شود

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بلیت‌های نوروزی ۱۴۰۰ با نرخ مصوب سال جاری فروش می‌رود و با هر نوع گران‌فروشی برخورد خواهد شد.

«داریوش باقرجوان» امروز (دوشنبه)، گفت: بلیت های نوروزی اتوبوس و کرایه سواری عمومی با نرخ مصوب سال جاری در حال فروش است و هیچ افزایش قیمتی برای نوروز۱۴۰۰ نداریم.

مدیرکل دفتر مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برخی گزارش ها حکایت از تقاضای رانندگان کرایه سواری عمومی برای دریافت کرایه اضافه و جبران ظرفیت ۳ نفره سواری ها دارد. این درخواست غیرقانونی است که مسافران نباید آن را پرداخت کنند.

بلیت قطار گران نمی‌شود

مدیرعامل شرکت راه آهن نیز امروز به خبرگزاری ایرنا گفت: هیچ افزایشی در قیمت‌های بلیت قطار در ایام نوروز نداریم.

«سعید رسولی» پیش‌تر درباره گرانی برخی مسیرهای ریلی که گاه قیمت آن از هواپیما نیز بیشتر است گفته بود: ۹۵ درصد قطارهای راه آهن چهار ستاره و سه ستاره باکیفیت هستند و فقط ۵ درصد قطارها پنج ستاره بوده که نرخ آن براساس مصوبه شورای عالی ترابری آزاد و طبق قانون عرضه و تقاضا است.

وی در این باره توضیح داد: شورای عالی ترابری نرخ مصوب بلیت قطار را ابلاغ کرده است و در عین حال در طول سال به شرکت‌های ریلی اجازه داده می‌شود هر میزان در نرخ مصوب تخفیف دهند و در ایام پیک سفر هم اجازه دارند تا ۳۰ درصد به نرخ مصوب طبق مصوبه شورای عالی ترابری اضافه کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: اگر مسافران نرخ با تخفیف ایام کم‌سفر را با نرخ ایام پیک مقایسه کنند تصور نشود که افزایش قیمتی اعمال شده است، بلکه نرخ مصوب در ایام کم‌سفر کاهش یافته است، اما در ایام پرسفر تا ۳۰ درصد اجازه افزایش نرخ مصوب طبق مصوبه شورای عالی ترابری برای شرکت‌ها وجود دارد.

رسولی تاکید کرد: با این حال و در ایام نوروز هیچ افزایش قیمتی نداریم.

بلیت هواپیما هم گران نمی‌شود

رییس سازمان هواپیمایی نیز امروز به ایرنا گفت: بلیت های نوروزی هواپیما افزایش قیمت ندارند، همچنین به شرکت‌های هواپیمایی گفته‌ایم که قبل از گرفتن مجوز پرواز، از فروش بلیت و ایجاد تعهد بیش از توانشان خودداری کنند.

«تورج دهقانی زنگنه» افزود: شرکت های هواپیمایی باید در صورت بروز تأخیر در پروازها، اطلاع‌رسانی شفاف به مسافران داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما در نوروز ۱۴۰ نداریم، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری مکلف است با سایت‌های فروش بلیت هواپیما گران‌تر از نرخ مصوب برخورد و آنها را به دستگاه قضائی معرفی کند.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: طبق تفاهمی که با انجمن شرکت‌های هواپیمایی داشتیم در نوروز هیچ‌گونه افزایش نرخ بلیت نداریم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا