دانشنامه ساخت و ساز

آشنایی با رادیاتور شیشه ای

برخی از انواع رادیاتور شیشه ای الکتریکی هستند که روش کار آن ها بسیار شبیه به شیشه گرم کن خودرو است. یک المنت شیشه ای در درون بافت شیشه تعبیه شده است و زمانی که المنت روشن باشد کل شیشه را گرم می کند. شیشه ی استفاده شده در رادیاتور شیشه ای از نوع شیشه های سکوریت سخت شده است و عمدتا ضخامت آن ۱۳ میلی متر است.این نوع رادیاتور های شیشه ای عمدتا بر روی دیوار ها مونتاژ می شوند و یا به طور مستقیم در کف اتاق قرار می گیرند و در سایز های مختلف وجود دارند. شما می توانید یک رادیاتور شیشه ای بخرید که مستقیما به پریز زده می شود و یا رادیاتوری را تهیه کنید که نیاز به سیم کشی داشته باشد. توجه داشته باشید که برای حوله خشک کن شیشه ای که در حمام نصب می شود لازم است که نصب آن ها با مجموعه مقررات نصب وسایل الکتریکی در محیط های مرطوب مطابقت داشته باشد.

برخی دیگر از انواع رادیاتور شیشه ای دارای شبکه های لوله کشی و پره های رادیاتور هستند که پشت قاب شیشه ای قرار گرفته اند و با آبگرم در گردش سیستم گرمایش فضای اطراف را گرم می کنند.

رادیاتور شیشه ای چگونه کار می کند

رادیاتور شیشه ای برقی توسط یک لایه رسانای الکتریکی گرما در سطح شیشه ایجاد می شود. الکتریسیته به درون لایه فرستاده می شود و گرما در اثر انجام کار برای غلبه بر مقاومت الکتریکی ایجاد می شود. گرما از طریق امواج مادون قرمز منتشر و ساطع می شود. امواج مادون قرمز که به عنوان امواج گرمایی شناخته می شوند، نوعی از راه های انتقال انرژی از طریق امواج الکترومغناطیس است. امواج مادون قرمز هر شی ای که در برابر آن قرار می گیرد را (فارغ از اینکه در فاصله بین منبع و جسم هوا وجود داشته باشد یا نه) گرم می کند. بهترین مثال برای درک این قانون پرتوهای مادون قرمز خورشید است که بسیار شبیه به رادیاتور شیشه ای است و به وسیله تمامی اشیا جذب می شود و منجر به گرم شدن آن ها می شود.

کنترل رادیاتور شیشه ای

گرمایی که در رادیاتور شیشه ای با این فرآیند تولید می شود توسط فرآیند همرفت در اتاق پخش می شود. همرفت، در این متن ، گرم شدن هوای محیط را توصیف می کند. هوای گرم شده به سمت بالا حرکت می کند به دلیل اینکه دارای چگالی کمتری است و به موجب این، هوای سرد را به سمت زمین می فرستد. این هوای سرد سپس توسط رادیاتور شیشه ای گرم شده و بالا می رود. در نتیجه یک حرکت جابجایی هوا ایجاد می شود و ما را مطمئن می سازد که همه ی هوای اتاق گرم شده است. جابجایی هوا می تواند منجر به پدیده ی پای سرد شود به خاطر این که هوای سرد همیشه به سمت پایین اتاق نزدیک زمین فرستاده می شود.

رادیاتور شیشه ای

آیا رادیاتور شیشه ای باعث ایجاد آلودگی الکترومغناطیسی می شود

میدان های الکترومغناطیسی یک بحث داغ در بین بسیاری از متخصصین سلامتی است و نظریه های بسیاری ارایه شده است که چگونه این امواج بر سلامتی ما تاثیر می گذارند.

همراه با رشد فزاینده تکنولوژی بی سیم و تعداد کثیر مطالعات در این موضوع که به مسائلی که به سلامتی لطمه می زنند پیوند خورده است، این مساله بسیار مهم است که در نظر داشته باشیم چه امکان جدیدی را به خانه خود می آوریم و در مقابل چه تاثیراتی می تواند بر زندگی ما داشته باشد. در بسیاری از موارد میدان مغناطیسی که توسط رادیاتور شیشه ای برقی ایجاد می شود بسیار کمتر از میدانی است که توسط یک لامپ الکتریکی معمولی ایجاد می شود، اما در هر صورت این موضوع به سازنده بستگی دارد، در نتیجه بایستی برای اطمینان این موضوع را چک کرد.

رادیاتور شیشه ای

مزایای رادیاتور شیشه ای و حوله خشک کن شیشه ای

تصور کنید که بخواهید دوباره رادیاتور را اختراع کنید! چگونه خواهد بود اگر بتوانید رادیاتوری بسازید که بتواند یک اثر هنری متمایز شود در حالی که از نظر گرمایش و بازدهی برجسته و متمایز باشد؟!؟ در تمامی زمینه هایی که لازم است تاثیر گذار باشد، محصولی حرفه ای باشد، خواه اینکه در خانه باشد و یا محل کار. با این توصیفات رادیاتور شیشه ای می توانند یک اتاق را کامل کنند. به طور واضح، انواع رادیاتور های شیشه ای و آینه ای به شما کمک می کند که رادیاتور ایده آل خود را پیدا کنید. در ادامه برخی مزایای رادیاتور های شیشه ای را برشمرده ایم.

رادیاتور شیشه ای

رادیاتور های شیشه ای هزینه نصب پایینی دارند

هزینه های نصب سیستم رادیاتور شیشه ای برقی در مقایسه سیستم های همرفتی دیگر بسیار کمتر است. هزینه ی نصب صرفا زحمتی است که خودتان برای نصب ردیاتور شیشه ای متحمل می شوید زیرا نیاز به متخصص برای نصب این رادیاتور ها نمی باشد. نصب رادیاتور شیشه ای برقی یک انتخاب عالی است زمانی که شما با جایابی رادیاتور های همرفتی مشکل دارید و یا نمی توانید سیستم لوله کشی داشته باشید.

هزینه نگداری رادیاتور شیشه ای برقی پایین است

رادیاتور شیشه ای نیاز به هزینه اندکی برای نگهداری دارند، بر خلاف برخی سیستم های شیشه ای و یا سیستم هایی که گرما توسط روغن منتقل می شود. رادیاتور های شیشه ای هیچ گونه اجزای متحرک ندارند، که به طور طبیعی نیاز به سرویس و نگهداری با گذشت زمان داشته باشد.

قیمت رادیاتور های شیشه ای بالا نیست

هزینه ی خرید یک سیستم رادیاتور شیشه ای در مقایسه با سیستم حرارت مرکزی و یا سیستم هایی که توسط روغن انتقال گرما را انجام می دهند بسیار پایین است. طیف گسترده طرح ها و رنگ ها و مدل های رادیاتور شیشه ای برای انتخاب

رادیاتور های شیشه ای و حوله خشک کن های شیشه ای بسیار متنوع هستند. برخی دارای ریموت کنترل هستند و می توانند کنترل شوند و برخی کنترلی نیستند. برخی توسط دوشاخه به پریز برق متصبل می شوند و برخی دیگر سیم کشی شده اند. آنها غالبا دارای جعبه کنترل بسیار نازک و کوچک هستند. می توان این نوع رادیاتور را در کف اتاق قرار داد و یا روی دیوار نصب کرد این بدین معناست که می توان آن ها را در جایی نصب کرد که سایر سیستم ها را شاید نتوان در آن قسمت قرار داد.

البته رادیاتور های شیشه ای بسیار مدرن و هماهنگ با مد روز هستند که باعث جذب مردم در نگاه اول خواهد شد. شفافیت شیشه بدون هیچ سیمی و یا اجزای متحرک به نظر می رسد که بتواند در نگاه اول نظر افراد را به خود جلب کند. این رادیاتور ها با توجه به تنظیمات صحیح ، واقعا ابزارهای خارق العاده ای هستند.

قابلیت ترکیب رادیاتور های شیشه ای با سیستم های انرژی تجدید پذیر

منبع انرژی های تجدید پذیر مانند فتوولتاییک و یا انرژی باد، به راحتی با بیشترین راندمان با رادیاتور شیشه ای ترکیب می شوند و باعث می شوند که این وسیله برخلاف سایر سیستم های گرمایشی، به وسیله ای که دوستدار حفظ محیط زیست است بدل شود. در نتیجه باعث خواهد شد هزینه های قبض برق مصرفی شما کاهش یابد و از این راه نیز سود خواهید کرد.

معایب رادیاتور های شیشه ای

در حالی که رادیاتور های شیشه ای یک انتخاب ارزان و به صرفه برای گرمایش یک اتاق کوچک و یا بخشی از منزل هستند، می توانند برخی اوقات هزینه های زیادی را تحمیل کنند. الکتریسیته هزینه بیشتری نسبت به سایر حامل های انرژی برای گرمایش دارد. رادیاتور های شیشه ای بازده نزدیک به صد درصد دارند از این نظر که تمامی گرمای تولید شده را به محیط اتاق می دهند، لذا بایستی در محاسبات مربوط به این سیستم ها دقت فراوانی را لحاظ نمود. یک راه برای شروع انجام محاسبات و انجام انتخاب درست و خرید مطمئن، مراجعه به یک مهندس تاسیسات و یا سایت هایی است که بتوانند میزان دقیق گرمای مورد نیز جهت گرمایش اتاق و یا ناحیه خاصی از منزل شما که قصد گرمایش آن ناحیه را دارید ، تخمین بزنند. رادیاتور شیشه ای می تواند در عمل برای شما بسیار گران تمام شود، البته اگر بخواهید رادیاتوری سفارشی داشته باشید در آن صورت هزینه های شما بیشتر هم خواهد شد.

رادیاتور های شیشه ای کنترل پذیر در مقایسه با رادیاتور های شیشه ای غیر کنترلی رادیاتور شیشه ای غیر کنترل پذیر در کارخانه بر روی یک دمای معین تنظیم می شود و فقط دارای کلید خاموش و یا روشن است و پس از روشن شدن در دمای ۶۵ درجه سانتیگراد کار می کند که در نتیجه شبیه یک رادیاتور معمولی خانگی عمل می کند. رادیاتور شیشه ای کنترل پذیر توسط یک کنترل کننده دما هدایت شده که باید در فضای اتاق نصب شود و آن را بر روی دمای مورد نظر تنظیم کرد. کنترل کننده دما می تواند حداکثر دمای ۵۰ رادیاتور در شعاع ۲۰ متری را کنترل کند.

رادیاتور شیشه ای طرح دار و چاپ بر روی رادیاتور های شیشه ای

در حال حاضر واقعا طیف گسترده ای از طراحی ها برای رادیاتور های شیشه ای وجود دارد در نتیجه ارزشمند است که برای خرید آن وقت صرف کنید تا طرحی را که دوست دارید پیدا کنید.سفارش رادیاتور شیشه ای با طرح های سفارشی فقط زمانی ممکن است که شما تعداد زیادی رادیاتور و یا اندازه بزرگ و یا طرح خاصی در نظر داشته باشید.

رادیاتور شیشه ای

را رادیاتور شیشه ای می توانید رادیاتور مورد نظرتان را خودتان طراحی کنید.بله. این درست است شما می توانید رادیاتور های شیشه ای مورد نظر خود را طراحی کنید و سپس آن را مورد آزمایش قرار دهید! این رادیاتور های شیشه ای به این منظور طراحی می شوند که به راحتی با سیستم حرارت مرکزی شما سازگاری داشته باشند.

رادیاتور شیشه ای

چندین طیف از انواع رادیاتور شیشه ای با طرح های هنری وجود دارد تا بتوانید از بین آن ها انتخاب کنید اما اگر شما نتوانستید طرحی را که مد نظر دارید را پیدا کنید، به راحتی می توانید آن را خودتان طراحی کنید. فقط یک تصویر فراهم کنید و رادیاتور مورد نظر شما به راحتی ساخته می شود. صفحه جلویی رادیاتور های شیشه ای قابلیت تعویض دارند در نتیجه می توانید هر هفته یک رادیاتور شیشه ای با طرح جدید داشته باشید

رادیاتور های شیشه ای با طرح های هنری می توانند با هر طراحی داخلی موجودی سازگاری داشته باشند و به راحتی می توان آن ها را به عنوان نقطه کانونی اتاق استفاده کرد. مصرف انرژی رادیاتور های شیشه ای و حوله خشک کن های شیشه ای

محصولات رادیاتور شیشه ای و حوله خشک کن های شیشه ای بسیار متفاوت اند در نتیجه بسیار مهم است که دستور العمل های خاص مربوط به هر رادیاتور یا حوله خشک کن را قبل از این که آن را بخرید بخوانید. این نمونه ای از جدول مصرف انرژی برای نوعی از رادیاتور شیشه ای است تا به شما این حس را بدهد که کدام یک دارای مصرف انرژی طبیعی است. زمانی که یک رادیاتور شیشه ای به مدت یک ساعت به طور پیوسته کار کند ملاحظات مصرف انرژی آن از قرار زیر است:

نکات ایمنی در رابطه با استفاده از رادیاتور شیشه ای

یکی از بزرگترین نگرانی ها در مورد رادیاتور های شیشه ای این است که آیا در صورت شکستگی شیشه رادیاتور، آیا احتمال برق گرفتگی وجود دارد؟ جواب کوتاه به این سوال نه است. تکه های شیشه به وسیله فویل های رزینی PVB در کنار هم نگه داشته شده اند و حتی در صورت شکستگی شیشه، تکه های آن از هم جدا نمی شوند. علاوه بر این شکستگی شیشه رادیاتور شیشه ای باعث قطع شدن لایه رسانا و در نتیجه قطعی مدار الکتریکی خواهد شد.

از دیگر نگرانی ها در مورد رادیاتور های شیشه ای، مقدار مقاومت شیشه های استفاده شده در رادیاتور شیشه ای در برابر شکستن است. رادیاتور های شیشه ای از شیشه ی سخت ساخته شده اند. اگر شما در این مورد نگران هستید باید بدانید که تمامی رادیاتور های شیشه ای باید تحت تست های متفاوتی قرار گیرند که شما می توانید آن ها را ببینید. آن ها باید بتوانند از یک آزمون که به طور تناوبی طبق استاندارد DIN EN 12600 توسط پاندولی به طول ۷۰۰ میلی متر برگزار می شود، کسب حداقل امتیاز را بنمایند. ما هنوز هم پیشنهاد می کنیم که رادیاتور شیشه ای را در جایی قرار دهید که هیچ گونه تهدید جدی برای آن ها وجود نداشته باشد.برای پی بردن به دلایل ایمنی یک رادیاتور شیشه ای باید بدانید که ضخامت یک رادیاتور شیشه ای نازک در حدود ۱۳ میلی متر است زیرا این رادیاتور ها را می توان از شیشه های ۶ میلی متری گرمادیده شده تولید کرد. ضخامت های کمتر هم می تواند تولید شود، اگر چه می تواند محبوبیت بیشتری داشته باشد اما قیمت بیشتری خواهد داشت و از انواع استاندارد رادیاتور های شیشه ای نیستند.

دوره گارانتی یک رادیاتور شیشه ای و یا یک حوله خشک کن باید در نهایت دوسال از تاریخ خرید باشد و برای برخی انواع دیگر مدت بیشتری نیز می تواند باشد. اطلاعات جزیی محصول باید به وسیله تولید کننده فراهم شود و ارزش دارد که قبل از خرید این مورد نیز بررسی گردد.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا