حمل و نقل

طرح ترسیم کروکی تصادفات به صورت الکترونیکی در قم اجرا می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: طرح ترسیم کروکی الکترونیکی تصادفات به‌صورت پایلوت در استان قم اجرا می‌شود.به گزارش شامگاه دوشنبه روابط عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان قم، سردار سید کمال هادیانفر در آیین افتتاح آزمایشی ترسیم کروکی الکترونیکی تصادفات، افزود: یکی از کارهایی که در راستای هوشمندسازی در پلیس راهور شروع شده است و در گذشته نیز درباره آن توضیحاتی داده بودیم ترسیم کروکی الکترونیکی است.

وی اضافه کرد: دوره آزمایشی این طرح از روز شنبه دوم اسفندماه جاری در استان قم شروع شده است و تمام کسانی که دارای کد رسیدگی به جرائم هستند، مجهز به این تجهیزات شده‌اند.

وی با اشاره به آماده شدن زیرساخت ها و تجهیزات طرح افتتاح سامانه الکترونیکی کروکی تصادفات، ادامه داد: این طرح دارای مزایای فوق‌العاده‌ای برای پلیس در استفاده از دیتاهاست و همچنین شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند در پیشگیری از تصادفات ساختگی از این طرح استفاده کنند.

هادیانفر گفت: همچنین این اقدام باعث سرعت عمل بیشتر می‌شود و هزینه سازمانی تقلیل می‌یابد؛ این طرح کار بسیار ارزشمندی است که از استان قم شروع شده و به‌زودی دوره پایلوت که تمام شود به کل کشور تسری می‌یابد.

وی با اشاره به تصادفاتی که سالانه اتفاق می‌افتد، گفت: سالانه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف جرحی،‌ فوتی و خسارتی رسیدگی می‌شود و افسران در صحنه تصادف حاضر می‌شوند.

به گفته وی، با اجرای این طرح، پیامکی برای مقصر و غیر مقصر بلادرنگ ارسال می‌شود و دیتا در اختیار شرکت بیمه قرار می‌گیرد و بیمه از این طریق خسارت را پرداخت می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: ما در دوره آزمایشی مشکلات را برطرف می‌کنیم و به‌صورت پایدار در استان‌های دیگر اجرایی می‌شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا