مسکن و ساختمان

۵۵۰ واحد مسکن مهر مازندران افتتاح شد

۵۵۰ واحد مسکونی مهر مازندران روز شنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندارمازندران به صورت ویدئو کنفرانسی در محل سالن استانداری در مناطق مختلف استان افتتاح شد.

این واحدهای مسکونی مربوط به شهرستان های نکاء ، ساری ، بابل ، تنکابن چالوس و رامسر است که با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال ساخته و بهره برداری شد.

مراسم بهره برداری از مسکن مهر مازندران با ارتباط تصویری احمد اصغری مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی و احمد حسین زادگان استاندار مازندران در محل استانداری و فرمانداران ۶ شهرستان به صورت حضور میدانی در محل پروژه برگزار شد.

روبان ورود به این واحدهای مسکونی را فرماندار رامسر با افتتاح ۹۶ واحد مسکن مهر این شهرستان به صورت نمادین برید.

پیمانکاران مسکن مهر سه شیفت کار کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با تاکید بر این که دولت برای تامین اعتبارات مورد نیاز زیرساخت‌های مسکن مهر مشکل اعتباری ندارد ، گفت: مسئولان دستگاه های خدمات رسان از پیمانکاران بخواهند تا در اجرای طرح زیر ساختی به صورت سه شیفتی کار کنند.

احمد اصغری مهرآبادی اقدامات عملی مسکن مهر در استان مازندران را به نسبت دیگر استان های کشور به دلیل شرایط آب و هوایی و انتخاب های نادرست زمین و درخارج از حریم شهری ” بسیار سخت و دشوار ” توصیف کرد و افزود : فاضلاب و تامین برق از مهم ترین مشکلات مسکن مهر مازندران بوده است که با حمایت دولت تنها کمتر از پنج درصد آن باقی مانده است که تا پایان فعالیت دولت دوازدهم به سرانجام خواهد رسید.

وی ضمن قدردانی از مسئولان استان بویژه استاندار مازندران ، تاکید کرد : مدیران دستگاه های خدمات رسان باید طبق برنامه زمان بندی مشکلات طرح های مسکن مهر نیمه تمام را حل و فصل کنند و اصلا نگران تامین اعتبار ۳۰ درصدی موظفی دولت نباشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : تاکنون در مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در کشور تحویل مالکان شده است که از این تعداد حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید تکمیل و زیرساخت های موردنیازشان تامین شده است.

در این مراسم همزمان تحویل کلید ۵۵۰ واحد مسکونی مهر استان به مالکان ، مشکلات مسکن مهر باقی مانده در شهرهای ساری ، عباس آباد ، نکاء ، تنکابن و بابل همراه با جزئیات آن مورد رسیدگی قرار گرفت.

محوطه سازی ، ایجاد فاضلاب ، تامین برق ، و آب شرب یکهزارو ۷۲۴ واحد در قالب ۵۵ بلوک از مشکلات مطرح شده مسکن مهر در استان مازندران در این نشست بوده است.

طبق اعلام رسمی اداره کل راه و شهر سازی مازندران سهم اجرای مسکن مهر در این استان ۵۷ هزار و ۳۵۱ واحد بود که تا کنون ۵۳ هزار و ۹۳۷ واحد تحویل شده است و سه هزارو ۴۱۴ واحد برابر با ۶ درصد نیمه تمام مانده است که از پیشرفت فیزیکی ۸۵ تا ۹۵درصد برخوردار است.

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا