عکس

به بهانه روز راهدار، تلاشگران گم‌نام جاده‌ها

روز اول دی ماه روز راهدار نام‌گذاری شده است. افرادی که سربازان خط مقدم جاده‌ها و البته مظلوم‌ترین آنها نیز هستند. کسانی که کمتر از آنها نام‌برده می‌شود ولی حضورشان غیر قابل انکار است. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که وقتی در کشورمان راهسازی بر راهداری اولویت دارد و در تقسیم اعتبارات، باقی‌مانده بودجه به راهداری اختصاص می‌یابد؛ راهداران نیز گمنام‌ترین نیروهای راه و ترابری هستند.

ارزش راه‌های ایران حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود و با توجه به اینکه پس از مدتی بهره‌برداری، به‌تدریج عوامل جوی و طبیعی منطقه، حجم ترافیک، بار وارده بر محور و … باعث فرسایش سریع ساختمان راه می‌شود، راهداری و نگهداری راه‌ها به عنوان سرمایه ملی هر کشور مورد توجه ویژه کارشناسان و دست‌اندرکاران است تا وسائط نقلیه بتوانند با سرعت مناسب، راحت و مطمئن عبور کنند و عمر و دوام جاده افزایش و هزینه استهلاک و مخارج عبور کاهش یابد. هرچند بیش از ۱۴ هزار نیروی راهدار در طول جاده‌های کشور در ایام خاصی همچون نوروز و زمستان به طور شبانه‌روزی آماده به کارند؛ ما کارشناسان امر بر این باورند که راهداری در ایران بسیار گمنام است و در مقایسه با اهمیتش به آن بها و اعتبار داده نمی‌شود.

این مجموعه عکس نگاهی به تلاش‌ راهداران عزیز ایران دارد که در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم هستند.

جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها جاده‌ها

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا