حمل و نقل

قمار هیوندای با طرح جدید شاسی‌بلند توسان

newhyundaitucson
چراغ‌های هیوندای توسان در داخل جلوپنجره ماشین است

هیوندای نسل جدید پرفروش‌ترین مدل خود را با ظاهری کاملا متفاوت به بازار عرضه خواهد کرد. کارخانه کره‌ای هفته گذشته نسل چهارم شاسی‌بلند توسان را در برنامه‌ای اینترنتی رونمایی کرد.

توسان جدید ظاهری کاملا انقلابی دارد و جلوپنجره‌اش کل جلوی ماشین را پوشانده است. چراغ‌ها مجموعه‌ای از لامپ‌های ال‌ئی‌دی است که بخشی از جلوپنجره را تشکیل داده است. ابعاد ماشین تغییر نکرده اما به جای طرح محافظه‌کارانه مدل کنونی، بدنه عضلانی‌تر و اسپرت‌تر شده است.

ادواردو رامیرز، مدیر طراحی بخش اروپای هیوندای می‌گوید که ساخت جانشینی برای یک مدل موفق همیشه چالشی سخت است، اما توسان جدید نشان می‌دهد که هیوندای نمی‌خواهد در دام تکرار موفقیت گذشته گرفتار شود و همیشه به دنبال تعریفی جدید در طراحی است.

newhyundaitucsoninterior
برخلاف بدنه، اتاق توسان ساده و لوکس طراحی شده است

برخلاف بدنه، اتاق ماشین ساده و لوکس است. دو نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچی در جلوی فرمان و در وسط داشبورد اطلاعات مورد نیاز را نمایش می‌دهد. هیوندای می‌گوید کیفیت پلاستیک و موادی که در ساخت اتاق استفاده کرده بهتر شده است.

علاوه بر موتورهای دیزل و بنزینی، توسان جدید را می‌توان با قوای محرکه هیبرید و هیبرید-الکتریکی هم سفارش داد. سرویس جدیدی هم به ماشین اضافه شده که راننده با آن می‌تواند از تلفن همراه به عنوان سوییچ استفاده کرده و بخش‌هایی از ماشین را از راه دور روشن و خاموش کند.

هیوندای از سال ۲۰۰۴ تا کنون هفت میلیون دستگاه توسان فروخته است. اما شاسی‌بلند کوچک کره‌ای در بازار اروپا پس از رقیبانش در فولکس‌واگن، نیسان، پژو و فورد در رده پنجم فروش است. موقعیت توسان در بازار آمریکا بهتر نیست و این ماشین سال گذشته یازدهم ماشین پرفروش بود.

هیوندای سهم بیشتری از این بازار پرسود می‌خواهد و تغییرات توسان در نسل جدید نشان می‌دهد این کارخانه برای افزایش فروش آماده به قماری بزرگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا