دانشنامه ساخت و سازمسکن و ساختمان

فضاهایی از جنس پلاستیک

پلاستیک
پلاستیک

یک شرکت تولیدی پلاستیک، طرح‌های زیر را برای ساخت و برپایی فضاهای عمومی‌ارائه کرده است. البته این اولین بار نیست که سازه‌های بادی اجرا می‌شود، ولی شاید برای اولین بار باشد که مقیاس این نوع سازه‌ها تا این حد کوچک شده است

همان‌طور که مشخص است به‌وسیله یک حباب پلاستیکی، فضای نسبتاً بزرگی برای یک گردهمایی ساخته شده، اما نکته مهم این ایده‌ این است که بسیاری از محدودیت‌ها (حتی به‌صورت موقت) برای ساخت چنین فضاهایی، در این نوع طرح‌ها وجود ندارد.

به‌طورنمونه، دیگر لازم نیست که برای برپایی یک فضای موقت، یک زمین صاف در اختیار داشته باشید یا حتی لازم نیست این فضاها حتماً روی زمین قرار بگیرد؛ این حباب‌ها را می‌توان روی سطح آب هم برپا کرد.

همچنین می‌توان برای مصارفی مانند دیواره‌های جداکننده یا در طراحی‌های لنداسکیپ از آن‌ها استفاده کرد. از این موارد هم که بگذریم، عملکرد موثر نوعی جداکننده است که بین محیط داخل و خارج به‌کار رفته است؛ به‌طوری‌که هرچند فاصله خیلی زیادی از فضای خارج ندارید، اما در محیطی متفاوت هستید.

شرکت سازنده این نوع سازه‌های بادی، محصولاتش را در سه نوع شفاف، نیمه‌شفاف و کدر عرضه کرده که به این ترتیب بتواند براساس نیازهای مختلف، نورگیری‌های مختلفی فراهم کند. برای برپایی سازه این چادرها هم براساس نوع ساختار، جنس و اتفاقی که قرار است در داخل آن بیفتد، از روش‌هایی مانند جوش دادن، دوختن و یا چسباندن استفاده می‌شود.

 

بسیاری از بناهای تاریخی و ماندگار جهان از جنس خشت است

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا