مسکن و ساختمان

هواپیمایی قطر، مسافران ایرانی را به ترکیه می‌رساند

مسافران ایرانی برای سفر به ترکیه، در حالی که این کشور هنوز تاریخی را برای از سرگیری پروازها با ایران اعلام نکرده، مجبور هستند از طریق پروازهای کانکشن هواپمایی قطری خود را به ترکیه برسانند.

به گزارش صما، در حالی که ترکیه هنوز تاریخی را برای از سرگیری پروازهای ایران اعلام نکرده‌است، مسافران ایرانی مجبور هستند از طریق پروازهای کانکشن یک شرکت هواپیمایی قطری با صرف هزینه و زمان بیشتر خود را به ترکیه برسانند.

در حالی که قرار بود از ۲۸ تیرماه پروازهای ایران- ترکیه توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی از سر گرفته شود اما با اعلام ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا از سوی رییس جمهوری، پروازها کمتر از ۴ ساعت مانده به انجام، لغو شدند. حالا در شرایطی که هنوز ترکیه تاریخ جدیدی را برای از سرگیری پروازها اعلام نکرده، قطر ایرویز مسافران ایرانی را به دوحه و از آنجا به استانبول می‌برد.

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی در این باره می‌گوید: با تغییر تصمیمات به دلیل شرایط کرونا نمی‌توان پروازهای برنامه‌ای برقرار کرد و به دلیل اینکه شرایط مقاصد مختلف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کشورها متفاوت است،  انجام پروازهای برنامه‌ای نیاز به برنامه ریزی‌های درست و باثبات دارد.

وی درباره تردد مسافران ایرانی به ترکیه از طریق پرواز شرکت خارجی اظهار داشت: تردد مسافران ایرانی به کشور ترکیه از طریق پرواز کانکشن فقط با هواپیمای قطری انجام شده و هواپیمای قطری به هیچ وجه پرواز مستقیم از ایران به ترکیه برقرار نکرده است.

جعفرزاده ادامه داد: در این پروازها برای پذیرش مسافر ایرانی، شرایط دوحه – ترکیه مطرح است و دیگر شرایطی که بین ترکیه و ایران در نظر گرفته شده، اعمال نمی‌شود. مسافران ایرانی اول باید شرایط مورد نظر دوحه را داشته باشند و بعد باید شرایط دوحه و ترکیه را برآورده کنند، در این صورت در این پروازهای کانکشن پذیرش می‌شوند. البته مسافران این پروازها وارد شهر دوحه نمی‌شوند و فقط در فرودگاه حضور دارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: سازمان هواپیمایی به تمام ایرلاین‌های داخلی واجد شرایط مجوز پرواز به ترکیه را می‌دهد اما موضوع اقدامات پیشگیرانه کشورها برای کنترل و مهار ویروس کرونا است. هر کشوری تصمیم متفاوت برای برقراری پرواز با سایر کشورها دارد که این در اختیار سازمان هواپیمایی نیست.  

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا