حمل و نقل

هواشناسی ایران ۹۹/۴/۱۶

سازمان هواشناسی با پیش بینی رگبار باران و رعدوبرق طی امروز تا چهارشنبه در ۱۳ استان از بارش پراکنده در مناطق شمالی تهران خبر داد.

بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی ساعات در استان مازندران و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال استان های تهران، البرز، قزوین، سمنان، ارتفاعات کردستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان، جنوب یزد، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان رگبار باران، وزش باد شدید و گاهی رعدوبرق پیش بینی می شود.

این شرایط روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات استان های مازندران، تهران، البرز، سمنان، کردستان، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان، جنوب یزد، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه در ارتفاعات شمال غرب و روز جمعه در شمال استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در شمال شرق کشور، جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، مرکزی، شمال و شرق اصفهان و شرق یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردو خاک پیش بینی می شود.

طی دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک روی می دهد. شرق دریای عمان نیز طی سه روز آینده مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه ای از رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید در ارتفاعات و دامنه های استان مازندران طی امروز دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹ خبر و نسبت به بالاآمدن سطح آب رودخانه ها، احتمال سیلاب ناگهانی در مسیلها و دره ها، رخداد تگرگ و برخورد صاعقه هشدار داد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا